۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85157191
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۶۵ مجوز زیست محیطی در استان مرکزی صادر شد

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85157191
۲۶۵ مجوز زیست محیطی در استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۲۶۵ مجوز زیست محیطی در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

«یوسف یوسفی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد مجوز برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی صادر شده است.

وی، هدف از صدور مجوزهای زیست‌محیطی را حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از محیط زیست عنوان کرد و گفت: با این امر ضمن حفظ تعادل مناسبات زیستی، موجبات توسعه پایدار و بهبود، رشد و اعتلای کیفی انسان‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: به منظور حمایت از تولید، این نهاد در کمترین زمان ممکن، به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی و پاسخ‌های لازم ارایه می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: در سه ماه اول امسال، محیط زیست استان مرکزی با ۱۰۳ درخواست مجوز نیز مخالفت کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان مرکزی تشکیل شده که در این نشست‌ها، ۴۵ پرونده مطرح و با ۲۴ مورد موافقت شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی توضیح داد: در صدور مجوزهای زیست‌محیطی، شروطی از قبیل ایجاد فضای سبز به میزان ۱۰ درصد از کل مساحت زمین و ایجاد تمهیدات لازم در راستای رسیدن به استانداردهای زیستی محیطی در زمینه تمام آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت و رعایت ضوابط، و مقررات زیست محیطی مد نظر است.

یوسفی گفت: حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در نواحی مختلف و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است و محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha