نامزد تندرو انتخابات آمریکا: چین در جنبه‌های کلیدی توان نظامی از واشنگتن جلوتر است

تهران- ایرنا- "نیکی هیلی" نامزد تندرو انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نسبت به رشد توان نظامی چین هشدار داد و اذعان کرد که پکن در جنبه‌های کلیدی از واشنگتن جلوتر است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، هیلی نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که چین در حال آماده شدن برای نبرد با آمریکا است.

وی دیروز یکشنبه در اظهاراتی نسبت به تشدید تهاجم نظامی چین هشدار داد و گفت: پکن در جنبه‌های کلیدی از واشنگتن جلوتر است.

فرماندار پیشین کارولینای جنوبی که در گفت‌وگو با فاکس نیوز این سخنان را بر زبان می آورد، از دستور کار دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای ارتش ایالات متحده در برهه‌ای که به گفته وی چین در حال آماده شدن برای جنگ است، انتقاد کرد.

وی مسئولیت دولت را در شرایط کنونی، مقابله با رشد چین در جنبه های اقتصادی و نظامی دانست.

هیلی خاطرنشان کرد: چین ده‌ها سال است که خود را برای جنگ با ما آماده می‌کند و به همین دلیل ما نباید نحوه مقابله با چین را به فردا واگذار کنیم، زیرا در این صورت آنها همین امروز با ما برخورد خواهند کرد.

وی به مقایسه توان نظامی دو کشور پرداخت و گفت: اگر به وضعیت نظامی نگاه کنید، آنها اکنون بزرگترین ناوگان دریایی جهان را دارند؛ پکن ۳۴۰ کشتی جنگی دارد و ما ۲۹۳ فروند. آنها تا ۲ سال دیگر ۴۰۰ کشتی خواهند داشت، اما تعداد کشتی های ما تا آن زمان به ۳۵۰ فروند هم نخواهد رسید. آنها برنامه موشکی مافوق صوت خود را با سرعت به پیش می برند، حال آنکه ما تازه در آغاز راه هستیم.

هیلی همچنین توانایی پکن را در بخش سایبری، هوش مصنوعی و فضا با آمریکا غیرقابل مقایسه دانست.

این نخستین بار نیست که هیلی نسبت به توانایی های روزافزون چین هشدار می دهد و وی همواره جز چهره های ثابت برای مقابله مستقیم با آنچه که تهدیدات چین خوانده، بوده است.

وی هفته گذشته در یک سخنرانی تبلیغاتی، چین را خطرناک ترین تهدید خارجی برای آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم دانست و در ادامه به تشریح تهاجم اقتصادی چین در خاک ایالات متحده پرداخت و گفت: چنانچه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، به خرید زمین های کشاورزی آمریکا توسط چین پایان خواهد داد.

هیلی همچنین تاکید کرد که روابط اقتصادی را با چین قطع خواهد کرد تا در صورت لزوم، جریان فنتانیل (نوعی مخدر آزمایشگاهی) از مرز آمریکا و مکزیک را متوقف کند.

این مقام دولت دونالد ترامپ چین را ورای یک رقیب دانست و افزود: چین کمونیست یک دشمن است. ما باید از اتلاف وقت دست برداریم.

براساس نظرسنجی ها، هیلی در حال حاضر تنها ۳ درصد از آرای مورد نیاز برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را در اختیار دارد، اما با این وجود ابراز اطمینان کرده که نظرسنجی ها تا پاییز به نفعش تغییر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha