۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85158528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دسترسی روستائیان کردستان به پست بانک کوتاه تر می شود

سنندج- ایرنا- مدیر شعب پست بانک استان کردستان گفت: میانگین دسترسی روستاییان استان به خدمات پست بانک، با راه اندازی ۳۰ مرکز پست بانک جدید تا پایان سال، به کمتر از پنج کیلومتر می‌رسد.

به گزارش ایرنا، حسین واحدی روز دوشنبه در نشستی با جمعی از خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: میانگین دسترسی مردم روستایی در سطح کشور به خدمات بانکی ۱۵۶ کیلومتر است که این رقم در استان کردستان با حضور پست بانک به کمتر از ۱۰ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ مرکز پست بانک در روستاهای استان دایر است، افزود: تا پایان سال ۳۰ مرکز روستایی دیگر هم به بهره برداری می رسد که با این اقدام سطح دسترسی روستاییان استان به خدمات بانکی ارائه شده از سوی پست بانک، به کمتر از پنج کیلومتر خواهد رسید.

مدیرشعب پست بانک کردستان با اشاره به اینکه میانگین جهانی دسترسی مردم به خدمات بانکی ۱۲ کیلومتر است، اضافه کرد: تمرکز پست بانک در مناطق روستایی و مشارکت فعال در توسعه و اشتغال استان است.

واحدی با اشاره به اینکه ۵۳ خدمت بانکی در حوزه روستایی توسط شعبه های مستقر پست بانک در این مناطق ارائه می شود، افزود: ۷۷ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات پولی و مالی پست بانک بهره‌مند هستند.

دسترسی روستائیان کردستان به پست بانک کوتاه تر می شود

پرداخت افزون بر یک هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط پست بانک

وی اعلام کرد: حدود یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط شعب پست بانک استان در سال ۱۴۰۱ در راستای اشتغال روستایی و حمایت از طرح های توسعه روستایی پرداخت شده است.

مدیرشعب پست بانک کردستان یادآور شد: در راستای تحقق شعار سال گذشته و تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان؛ ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط این بانک به شرکت های دانش بنیان استان پرداخت شد.

واحدی ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان تنها مختص سال گذشته نبوده و امسال هم پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت ها را در برنامه داریم.

وی رونق اقتصادی استان را از رسالت های پست بانک خواند و گفت: خدمات مالی ارائه شده توسط پست بانک در روستاها منجر به توسعه اقتصادی و گردشگری این مناطق و حتی مهاجرت معکوس روستاییان شده است.

لزوم انتقال حساب بانکی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به پست بانک

مدیرشعب پست بانک کردستان از ثبت بیش از ۱۰ میلیون تراکنش مالی حضوری و غیرحضوری طی سال گذشته در مناطق روستایی استان خبرداد و افزود: پست بانک نقش تاثیرگذاری در اشتغالزایی و محرومیت زدایی در منطقه داشته است.

واحدی با بیان اینکه محرومیت زدایی با شعار دادن اتفاق نمی افتد، بیان کرد: همه فعالیت های پست بانک به صورت جهادی بوده و تاکنون نهاد و ارگانی از آن حمایت نکرده است، به عنوان بانک تخصصی حوزه روستایی انتظار داریم حساب های مالی دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای استان در پست بانک متمرکز شود.

مدیرشعب پست بانک کردستان اظهار کرد: تاکنون از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۱۹۸ میلیارد تومان را به ۴۸۶ طرح اشتغالزایی پرداخت کردیم.

واحدی یادآور شد: توسط این بانک افزون بر طرح های اشتغالزایی روستایی به طرح های زیرساختی حوزه راه، راه آهن و آب و غیره هم تسهیلات و خدمات لازم ارائه شده است.

مجموعه مدیریت شعب پست بانک استان کردستان با ۱۱۰ مرکز روستایی و ۱۰ شعبه ناظر، گسترده ترین شبکه بانکی استان را از نظر سطح دسترسی به نقاط دور دست به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha