۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85158579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از ظهر روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه روز دوشنبه این اداره کل آمده است: افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از ظهر چهارشنبه هفته جاری تا اوایل وقت شنبه هفته آینده در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان پیش‌بینی می‌شود و که مخاطره گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی را در پی دارد.

در اطلاعیه‌ دیگر هواشناسی، نسبت به وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج از اوایل وقت سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در شمال خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان هشدار سطح زرد صادر شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، جو استان پایدار و الگوهای تابستانی در حال شکل‌گیری است بنابراین از روز چهارشنبه روند افزایش دما در استان آغاز می‌شود و شمال خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج است.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین در قسمت‌های جنوب غرب و غرب وزش بادهای متوسط تا شدید با احتمال برخاستن گرد و خاک موقت قابل انتظار است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته شوش با ۴۷.۱ و ایذه با ۱۹.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۶.۵ و حداقل ۲۶.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha