۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85158862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز دولتی ورامین خریداری شد

ورامین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با پایان یافتن زمان برداشت محصول گندم از زمین‌های کشاورزی دشت ورامین، بیش از ۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تحویل مراکز دولتی ورامین شد.

هاتف ممیزی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان یافتن زمان برداشت محصول گندم از زمین های کشاورزی، بیش از ۸۰ هزار تن گندم مازارد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز دولتی شهرستان ورامین شد که از این میزان، بیش از ۵۱ هزار تن در مرکز کهریزک، ۲۰ هزار تن تحویل کارخانه صنایع آرد و ۶ هزار و ۴۰۰ تن تحویل سیلوی ورامین شد.

وی افزود: میزان تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به سال زراعی گذشته، بیش از سه هزار تن افزایش داشته است.

ممیزی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین در قالب طرح کشت قراردادی وزارت جهاد کشاورزی زیر کشت گندم شده و این امر باعث شده تا بخشی از نیازهای کشاورزان به نهاده های کشاورزی تأمین شود.

این مسئول اضافه کرد: در اجرای این طرح، بخشی از نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز، از طریق یارانه‌ها تأمین شده و در حوزه بیمه محصلات کشاورزی نیز هنگام برداشت محصول و تحویل به مراکز خرید دولتی، سهم بیمه کسر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین اظهار داشت: با اجرای طرح کشت قراردادی، بهره برداران توانستند تا از ظرفیت‌های موجود در این طرح در دسترسی به نهاده های کشاورزی و بیمه محصولات استفاده کنند که توسعه این طرح، به بازنگری در زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای آن نیاز دارد تا در سال زراعی آینده بتوان آن را با کیفیت بیشتری اجرایی کرد.

شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی حدود ۴۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha