دانشگاه ارومیه به دنبال تسهیل امور صنعتی آذربایجان غربی است

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با صنایع مختلف بدنبال تسهیل علم صنعتی در استان آذربایجان غربی است.

دکتر احمد علیجانپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه ارومیه در راستای رفع موانع اقتصادی و تسهیل در امور صنایع استان سراغ کارخانه‌ها و شرکت‌های اقتصادی می‌رود تا با علم روز حلال مشکلات آنها باشد.

وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر با یکی از کارخانجات استانی افزود: این تفاهم نامه که ما بین دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه جامع استان و هلدینگ مارال، به عنوان بزرگترین زنجیره تولید تریلی و قطعات یدکی ایران منعقد شد، یکی از مهمترین تفاهم نامه‌های همکاری در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت در سطح استان است.

علیجانپور اضافه کرد: تقویت ارتباط موثر، ارتقای کیفیت آموزش، سرمایه گذاری دانش بنیان، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در هر دو مجموعه، شکل گیری زمینه‌های کارآفرینی و مهارت افزایی برای دانشجویان، ارائه خدمات مشاوره علمی و تخصصی در زمینه‌های مورد تقاضای بخش صنعت و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طرفین از جمله مهم ترین اهداف این تفاهم نامه است.

دانشگاه ارومیه به دنبال تسهیل امور صنعتی آذربایجان غربی است

وی با اشاره به قدرت علمی استان یادآور شد: در راستای ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک مابین صنعت و دانشگاه، تفاهم نامه‌های همکاری مختلفی میان دانشگاه ارومیه و صنایع مهم استان منعقد می‌شود تا معنی واقعی همراهی علم کنار صنعت را به نمایش بگذاریم.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانشگاه ارومیه دارای ۱۴ هزار دانشجو در حال تحصیل، ۵۰۳ هیات علمی در رشته‌های مختلف و دارای ۴۷۰ یاور علمی است.

وی تاکید کرد: از این تعداد دانشجو سه درصد دانشجویان در دوره دکتری، ۱۶ درصد در دوره کارشناسی ارشد و ۶۸ درصد نیز در دوره کارشناسی هستند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ارومیه طی تفاهمنامه‌ای با هلدینگ مارال با تاکید بر برگزاری جلسات تخصصی مبنی بر رفع نیازهای علمی تحقیقاتی صنعتی استان همکاری جدیدی را کنار همدیگر آغاز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha