از جشن ۲ کیلومتری غدیر در اسلامشهر چه می دانیم؟

اسلامشهر - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر جزئیات برگزاری جشن ۲ کیلومتری عید غدیر را در این شهر تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید بهنام میرزاپور روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران توضیح داد: جشن بزرگ ۲ کیلومتری عید غدیر، جمعه ۱۶ تیر ماه ساعت ۱۶ در مسیر خیابان امام حسن مجتبی (ع)، به صورت رسمی آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ شب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این مراسم با محوریت مردم و با مشارکت و همکاری تشکل‌های مردمی، هیات های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام میرزاپور به تنوع برنامه‌های جشن ۲ کیلومتری عید غدیر اشاره کرد و گفت: در این جشن بزرگ بیش از ۲۰۰ ایستگاه در ۴ بخش ایستگاه صلواتی با طبخ و توزیع غذا، شیرینی و شربت، ایستگاه فرهنگی با اجرای سرود و بازی برای کودکان، نقاشی روی صورت، ایستگاه اجتماعی با ارائه مشاوره خانواده، تحصیلی، پزشکی و قضایی و ایستگاه ورزشی با برپایی مسابقات ورزشی و ... خدمت رسانی می‌کنند و چون در این روز اطعام مؤمنین سفارش شده است، بسیاری از این موکب‌ها به اطعام مهمانان خواهند پرداخت.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر به بخش برنامه‌های اجتماعی این رویداد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پویش‌های محوری، پویش «هدیۀ اسباب بازی» است. کودکان اسلامشهری به عشق امیرالمؤمنین (ع) برای کودکان کم برخوردار، اسباب بازی و لباس نو تهیه می‌کنند و درنهایت این هدایا در این جشن جمع آوری خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: پیش بینی می‌شود بزرگترین جشن تاریخ شهرستان با حضور بیش از ۷۰ هزار نفر برگزار خواهد شد و تمام تلاش ما بر این است تا یک روز شاد و به یاد ماندنی برای مردم شهرستان ایجاد کنیم، به همین منظور تدابیر لازم امنیتی و هماهنگی و تمهیدات ترافیکی برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان پیش بینی و اتخاذ شده است.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha