۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85160007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون پرورش فکری قم در ۲ روستا و یک منطقه محروم جشن های عید غدیر برگزار می کند

قم- ایرنا- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت : بمناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی، علاوه بر برگزاری جشن هایی در ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری ، در ۲ روستا و یک منطقه محروم قم جشن هایی برگزار می شود.

محمد غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ‌از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در مراکز مختلف کانون بمناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی خبر داد.

محمد غفاری با تاکید بر اینکه عید قربان و عید غدیرخم از بزرگترین و پاکترین اعیاد اسلامی مسلمانان است، عنوان کرد: امامت و ولایت بزرگترین نعمت در اسلام است و دشمنان اسلام و ولایت همواره تلاش می کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند.

وی ادامه داد:‌همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت با هدف تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی در فعالیت‌های مذهبی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی در کودکان و نوجوانان ویژه برنامه هایی در سطح شهر در حال برگزار است.

غفاری به مناطق آسیب خیز و محروم اشاره و بیان کرد: اولویت برگزاری برنامه ها در این مناطق است به طوری که روز چهارشنبه ویژه برنامه ای در منطقه اسماعیل آباد برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن ولایت خبر داد و گفت: این جشن در هر ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان از عید قربان تا عید غدیر در حال برگزاری است.

وی به برگزاری جشن ها در روستاهای جنت آّباد و جعفریه اشاره و بیان کرد: این جشن ها در روز عید غدیر با حضور مردم و کودکان و نوجوانان این ۲ روستا برگزار می شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همچنین به ساماندهی موکب های کودک و نوجوان خبر داد و افزود: شناسایی، برقراری ارتباط و هماهنگی های لازم با موکب های کودک و نوجوان کاروان شادی در مسیر حرم تا جمکران از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این ایام است.

معرفی وقایع و ایام مربوط به عید قربان و عید غدیر خم، معرفی شخصیت‌ حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت علی(ع)، نقاشی با موضوع دهه امامت و ولایت، رنگ‌آمیزی، قصه‌گویی و شعرخوانی، روخوانی کتاب‌های مختلف با موضوع دهه امامت و کرامت، معرفی کتاب های مختلف و نمایش فیلم و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است که غفاری به آن ها اشاره کرد.

وی گفت: افتتاح انجمن ادبی پردیسان نیز در روز چهارشنبه با حضور شاعران آئیینی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

برپایی ۱۰ غرفه ویژه کودکان و نوجوان در مسیر حرم تا جمکران

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از برپایی ۱۰ غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در مسیر حرکت کاروان غدیر تا ظهور از حرم مطهر بانوی کرامت تا مسجد مقدس جمکران خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان ویژه کاروان غدیر تا ظهور نیز اظهار کرد: برای برنامه ریزی مناسبت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان، در ابتدای امر موکب‌های مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) مورد بررسی قرار گرفت و موکب هایی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ویژه کودک و نوجوان فعالیت دارند شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه با این اقدام می‌توانیم مهندسی فرهنگی لازم را در خصوص برنامه‌های فرهنگی ویژه کودک و نوجوان در زمان حرکت کاروان داشته باشیم، اظهار کرد: اگر در عید غدیر بتوانیم این حرکت را به خوبی رقم بزنیم در ایام اربعین و همچنین ایام نیمه شعبان نیز می‌توانیم آثار و عملکرد بهتری از این فعالیت فرهنگی داشته باشیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اینکه ۱۰ موکب در حوزه کودک و نوجوان در بلوار پیامبر اعظم (ص) فعال خواهند بود، بیان کرد: سعی شده برنامه‌های متنوعی برای اجرا در موکب هایی که به صورت ویژه در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند تدارک شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز با استیج سیار در مسیر حضور خواهد داشت.

گفتنی است پنج هزار و ۱۳۵ نفر عضو ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هستند و حدود ۶ هزار نفر نیز در طول سال در برنامه‌های مختلف از جمله طرح اوقات فراغت تابستانی از این کانون خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha