۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85160036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشتار در تگزاس آمریکا همزمان با تعطیلات؛ سه کشته و هشت زخمی

نیویورک – ایرنا- همزمان با تعطیلی چهارم جولای و روز استقلال ایالات متحده آمریکا، بر اثر تیراندازی در ایالت تگزاس، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، پلیس ایالت تگزاس آمریکا صبح سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد در تیراندازی اواخر روز دوشنبه در فورت ورث ایالت تگزاس دست کم سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

اداره پلیس فورت ورث گفت افسران پلیس پس از دریافت گزارش مبنی بر تیراندازی، به خیابان هورنای در ضلع غربی شهر اعزام شدند.

به گفته پلیس، ماموران پس از حضور در محل با "چندین" قربانی تیراندازی در یک پارکینگ مواجه شدند.

پلیس تاکنون مجموعاً ۱۱ کشته و زخمی این تیراندازی را شناسایی کرده است که آنها شامل ۱۰ بزرگسال و یک کودک می شوند.

پلیس گفت که سه نفر از این افراد جان باخته اند و هشت نفر دیگر در شرایط نامعلومی در بیمارستان بستری هستند.

پلیس افزود که این تیراندازی پس از بالا گرفتن یک اختلاف رخ داده است و بسیاری از مجروحان این حادثه حاضر به همکاری با پلیس برای شناسایی فرد یا افراد تیرانداز نیستند.

۵ کشته و دو زخمی نیز در فیلادلفیا 

این درحالی است که پلیس فیلادلفیا نیز روز سه شنبه از کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۲ کودک در تیراندازی جمعی در فیلادلفیا خبر داد.

به گفته مقامات، یک مرد مسلح که جلیقه ضد گلوله پوشیده بود و تعداد زیادی مهمات حمل می کرد، اواخر روز دوشنبه در فیلادلفیا به سمت جمعیت تیراندازی کرد و حداقل پنج نفر را کشت و دو کودک را زخمی کرد.

به گفته دانیل اوتلا، کمیسر پلیس فیلادلفیا، دو متهم  بازداشت شده اند که یکی از آنها  یک مرد ۴۰ ساله  است و مظنون به تیراندازی است، و فرد دوم بازداشت شده با یک  اسلحه به سمت مظنون تیراندازی کرده است.

پلیس گفت که در میان  پنج قربانی فوت شده این تیراندازی, حداقل چهار نفر مرد حضور دارند که سه نفر از آنها بین ۲۰ تا ۵۹ سال سن دارند.

دو مجروح این حادثه با وضعیت مطلوبی در بیمارستان بستری شدند. به گفته پلیس، یکی از مجروحان یک پسر ۲ ساله و دیگری یک پسر  ۱۳ ساله است.

در دو سال نخست روی کار آمدن بایدن، در شرایطی که حزب دموکرات اکثریت را در هر دو مجلس کنگره در اختیار داشت، دموکرات ها نتوانستد ممنوعیت حمل سلاح را تصویب کنند. اکنون با توجه به این که جمهوریخواهان اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند هر گونه تلاشی در این زمینه قطع به یقین به شکست منجر خواهد شد زیرا جمهوریخواهان به طور گسترده ای مخالف مقررات جدید کنترل سلاح هستند.

سال گذشته، گروهی از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه به دنبال تیراندازی جمعی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس که به کشته شدن ۱۹ دانش آموز و دو معلم منجر شد، به توافقی محدود در زمینه اعمال سختگیری بیشتر در مقررات حمل سلاح دست یافتند.

این طرح، بررسی های اولیه درباره سوابق خریداران سلاح را گسترش می دهد و میلیون ها دلار را صرف برنامه های کنترلی می کند؛ برنامه هایی که ایجاد دادگاه های رسیدگی کننده به سلامت روانی و قوانینی را شامل می‌شود که به صلاحدید قاضی، در صورت خطرناک بودن فرد حامل سلاح، به مقامات اجازه توقیف موقت سلاح را می دهد.

شورای غیرحزبی عدالت کیفری با بررسی روند خشونت مسلحانه در ۳۵ شهر مدعی شده که قتل، تجاوزات مسلحانه و گزارش های خشونت خانگی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن اندکی کاهش یافته است.

گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی «آرشیو خشونت با اسلحه»، نیز که خشونت های مسلحانه را با استفاده از گزارش های پلیس، پوشش خبری و سایر منابع عمومی ردیابی می کند، اعلام کرده که تا اواخر ماه مه (اردیبهشت) بیش از ۲۶۰ تیراندازی جمعی رخ داده است. سال گذشته، این گروه تعداد تیراندازی های جمعی را ۶۴۷ تیراندازی جمعی شمارش کرد. بنابر تعریف این سازمان، منظور از تیراندازی جمعی حوادثی است که در آن دستکم چهار نفر کشته یا زخمی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha