برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دمشق +فیلم

دمشق - ایرنا - نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورمان با شرکت دانش آموزان ایرانی مقیم کشورهای سوریه و لبنان در دمشق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ؛ شرکت کنندگان و دانش آموزان کشورمان مقیم کشورهای سوریه لبنان و اردن امروز چهارشنبه همزمان با شرکت کنندگان داخل کشور در رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی در مجتمع آموزشی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت زینب (سلام الله علیها) آزمون سراسری را برگزار کردند.

حسین اکبری سفیر کشورمان در سوریه با حضور در مجتمع محل برگزاری آزمون سراسری در دمشق از نزدیک شاهد برگزاری این رقابت بین دانش آموزان کشورمان شد و با شرکت کنندگان( پسر و دختر ) درباره آمادگی آنها و چگونگی برگزاری این آزمون دقایقی صحبت کرد.

سفیر کشورمان همچنین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان و دانش آموزان کشورمان در این آزمون گفت : مجتمع آموزشی امام خمینی (ره)و حضرت زینب (س) دمشق متشکل از کادر آموزشی بسیار مجرب و دانش آموزان بسیار فعال می باشد و از لحاظ کیفیت آموزشی و تحصیلی مدرسه ای نمونه در سطح مدارس خارج از کشور بوده که آزمون امسال را نیز با شرایط عالی برگزار کردند.

اکبری افزود: امیدواریم نتایج قابل قبولی دانش آموزان این مجتمع در آزمون امسال کسب کنند.

مهدی طهماسبی سرپرست مجتمع های آموزشی کشورمان در سوریه لبنان و اردن نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : امروز آزمون سراسری ۱۴۰۲ در کشور سوریه در رشته ریاضی با حضور دانش آموزان کشورهای سوریه و لبنان برگزار می شود و در نوبت های بعدی هم شرکت کنندگان در رشته های زبان و علوم تجربی شرکت خواهند داشت .

وی افزود: مجتمع دمشق از مدارس خوب ایرانی در خارج از کشور بوده و در میان مدارس خارجی سوریه نیز به قول وزیر آموزش و پرورش سوریه یکی از بهترین مدارس خارجی است.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی امتحانی دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۴۸ هزار و ۲۹۵ نفر زن و ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر مرد، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر زن و ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر مرد، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ نفر زن و ۱۲۹ هزار و ۱۳۵ نفر مرد، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر زن و ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر مرد، در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم ۶۰ هزار و ۱۵ نفر زن و ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر مرد هستند، بنابراین گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر داوطلب در مجموع حدود ۴۵ درصد از داوطلبان را به خود اختصاص داده است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر، گروه آزمایشی علوم انسانی امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۸ صبح برگزار شد و گروه آزمایشی هنر چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه، گروه آزمایشی علوم تجریی روز پنجشنبه ۱۵ تیر ساعت ۸ صبح و گروه آزمایشی زیان های خارجی روز پنجشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد هستند و بر این اساس ۶۱ درصد داوطلبان زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

به گزارش ایرنا، علی صدر روز دوشنبه در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ افزود: ۲۴۰ نفر داوطلب هم از ۱۳ کشور در نوبت دوم آزمون سراسری نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۵ داوطلب زن و ۱۴۵ داوطلب مرد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha