اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی رستمیان روز چهارشنبه به مناسبت ۱۴ تیرماه روز دهیاریها و شهرداری‌ها اظهار کرد: اعتبارات ارزش افزوده برای هر شهرداری و دهیاری بیش از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای است که این اعتبار برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تدوین شده هزینه می‌شود.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در شهرها و روستاهای استان بوشهر افزود: با تلاش‌های انجام شده انتظار می‌رود اعتبارات اجرای طرح‌های عمران شهری و روستایی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر دهیاری‌ها را نهاد مردمی، محله‌ای و منطقه‌ای برای حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: در زمینه حق آلایندگی اقدامات مهم برای تخصیص این اعتبارات در حال پیگیری است که با ابلاغ آن بر اساس آلایندگی صنایع به مناطق مختلف تخصیص می‌یابد.

رستمیان ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌ها و منابع محدود باید برای اداره پایدار شهرها و روستاها نیاز است که طرحی نو دراندازیم و برای این کار به همکاری همه دست اندرکاران نیاز است.

وی گفت: امروز در نظام حل مسائل با همراهی همگی باید در توسعه دقیق شهرها، تشخیص و توازن نیازمندی‌ها برای حفاظت از آب، خاک، محیط زیست و منابع تجدید پذیر، استفاده از نوار ساحلی، کارگروه‌ها و کارگاه‌هایی برگزار شود.

اصلاح قوانین مربوط به شهرداری‌ها ضروری است

شهردار بوشهر گفت: برخی از قوانین مربوط به شهرداری‌ها مربوط به ۵۰ تا ۶۰ سال پیش است و با توجه به تغییر شرایط اصلاح این قوانین از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهمترین خواسته شهرداران است.

حسین حیدری افزود: با اصلاح قوانین بسیاری از اشکالات در کار مردم به واسطه این قوانین کهنه برطرف می‌شود.

وی همچنین با تاکید برضرورت اصلاح فرایندها گفت: فرایندهای کاری باید به گونه‌ای تعریف شود که مردم دچار هیچ بروکراسی اداری قرار نگیرند.

2هزار میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر اختصاص یافت

حیدری همچنین با اشاره به درآمدهای پایدار که در مجلس شورای اسلامی به آن پرداخته شد اضافه کرد: بحث درآمدهای پایدار بایستی از سوی وزارتخانه‌ها به مدیران استانی ابلاغ شود و تنها نباید در آرشیو باقی بماند.

شهردار بوشهر با اشاره به برخی خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی گفت: امروز تبیین دستاوردها و خدمات نظام بعنوان جهاد تببین بعنوان واجب عینی مطرح شده و به این دلیل است که دشمن همواره در پی سیاه‌نمایی کارهای ارزشمندی که در این نظام شکل می‌گیرد است.

وی تاکید کرد: در این شرایط بیان عملکرد ارزشمند مدیران در بدترین شرایط اقتصادی ممکن ضروری است تا مردم بدانند فرزندان آنها تاکنون چه گام‌های مهم واساسی در زمینه پیشرفت و توسعه برداشته‌اند.

حیدری با اشاره به توسعه روستایی و شهری گفت: همه ما نسبت به جهاد تبییین باید توجه لازم را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اعتمادسازی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی ضروری است و باید به گونه‌ای اقدام شود که مردم نسبت به انقلاب خوشبین باشند.

حیدری گفت: هرچه این اعتماد سازی بیشتر شود مردم نسبت به انقلاب، نظام و دستاوردهای بزرگی که شکل می‌گیرد پایبندتر و وفادارتر می‌شوند.

شهردار بوشهر با تاکید بر حفاظت از حقوق مردم افزود: مردم بر گردن ما حق بسیار دارند و باید با برنامه در تمام عرصه‌ها برای رفع نیازهای مردم وارد عمل شد.

وی یادآور شد: به همین دلیل در انجام هر کار و پروژه‌ای باید پیوست عمرانی و اجتماعی آن لحاظ شود.

حیدری تاکید کرد: اگر پروژه عمرانی بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی اجرا شود به طور قطع کار دچار نقصان است و کار به خوبی انجام نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha