واحد تولیدی خانه‌سازی مشهد به آستان قدس رضوی واگذار شد

مشهد-ایرنا- رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارخانه خانه‌سازی با قیمت کارشناسی به آستان قدس رضوی واگذار شد و در قبال آن زمین مناسبی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن به دست آمد.

حجت الاسلام موسی فتوحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مخالفت سازمان بازرسی در سالهای گذشته نسبت به واگذاری و فروش واحد تولیدی خانه سازی به عنوان اموال مازاد افزود: با این که مصوبه ای نیز برای این کار اخذ شده بود ولی سازمان بازرسی مخالفت خود را در این خصوص اظهار کرد تا با توجه به شرایط و امکانات موجود در این کارخانه، قابلیت بهره برداری از آن برای ساخت خانه در استان خراسان رضوی ادامه یابد.

کارخانه خانه سازی زیرمجموعه سازمان ملی زمین و مسکن و از معاونت‌های وزارت راه‌ و شهرسازی به شمار می‌آید و در ساخت سازه‌های پیش‌ساخته و بتونی ، نقش اساسی دارد.

در سال ۱۳۹۶ مدیر کارخانه های سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کارخانه خانه سازی صد درصد به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد زیرا در شرح وظایف و اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن، کارخانه داری وجود ندارد و به علت عدم توانایی در تأمین هزینه های جاری و نداشتن سوددهی این کارخانه واگذار می‌شود.

در هجدهمین سفر هیات دولت به خراسان رضوی در نوروز سال ۱۴۰۱ ، آیت الله رئیسی در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی ، نظر مثبت خود را مبنی بر واگذاری واحد تولیدی خانه سازی به پارک علم و فناوری به واسطه داشتن زیر ساخت مناسب برای حضور شرکت های دانش بنیان و فناور اعلام کرد.

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: در حال حاضر اولویت اصلی خراسان رضوی ، موضوع نهضت ملی مسکن است که یکی از نیازهای اولویت دار استان و مردم به شمار می‌رود.

فتوحی با اشاره به این که در مدت چهار سال باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان رضوی ساخته و به مردم واگذار شود اظهار کرد: بیشترین نیاز برای فعال شدن طرح نهضت ملی مسکن موضوع تامین زمین مناسب است و متاسفانه در شهر مشهد، زمینی برای واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن وجود نداشت که با این تهاتر و معاوضه گشایشی در این موضوع حادث شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استفاده از زمین‌های کشاورزی درجه اول و دوم حاشیه شهر مشهد و تبدیل کاربری آنها به مسکونی ممنوع است و این در حالی است که آستان قدس رضوی، زمین مناسبی برای ساخت مسکن در منطقه سیدی در اختیار داشت که برای تامین هزینه آن باید اقدامی صورت می‌گرفت و بر همین اساس توافق شد تا بر اساس قیمت کارشناسی این زمین با واحد تولیدی خانه سازی تهاتر شود.

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: با انجام این کار، ۱۱۵ هکتار زمین برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن به دست آمد و امیدواریم با این اقدام شاهد گره گشایی از یکی از نیازهای اصلی مردم در شهر مشهد باشیم.

فتوحی افزود:این اراده باقی است تا زمین دیگری برای استفاده از پارک علم و فناوری در نقطه دیگری تامین شود تا مشکل شرکت های دانش بنیان در این خصوص هم برطرف شود.

توانمندی هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد

او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی نیز گفت: می توان استفاده از هوش مصنوعی را با نگاه مثبت دید زیرا می‌تواند در پایش شرایط کنونی مورد نیاز در پرونده ها و سایر نیازهای مورد نظر به ما یاری رساند و از سوی دیگر با آینده نگری که در آن وجود دارد می توان از آن بهره های فراوان برد.

فتوحی افزود: نباید هوش مصنوعی به تنها به پایش شرایط و آینده نگری محدود کرد زیرا حوزه استفاده از هوش مصنوعی گسترده است ولی هنوز ساختار کشور بر روی مباحث قانونی استفاده از آن کامل نشده است و به همین دلیل در بهره گیری و یا عدم بهره گری از آن هنوز، نظر جامع و کامل کارشناسی وجود ندارد.

وی اضافه کرد:با توجه به آن چه که از سوی محققان بیان شده است، جنبه‌های مثبت بهره‌برداری از هوش مصنوعی از جنبه‌های منفی آن بیشتر است و بر همین اساس باید از هم اکنون زیر ساخت‌های استفاده از آن را برای خود فراهم کنیم تا در آینده به وضعیت نامناسبی دچار نشویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha