۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85161615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخیره سازی ۱۲۳ هزار تن گندم در قزوین

۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبر: 85161615
ذخیره سازی ۱۲۳ هزار تن گندم در قزوین

قزوین - ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی قزوین گفت: ۱۲۳ هزار تن گندم در استان از کشاورزان در طرح خرید تضمینی دریافت و در سیلوهای استان ذخیره سازی شد.

عباس رحمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: گندم های یاد شده در یک سیلوی دولتی (تاکستان) و سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در مناطق مختلف استان قزوین ذخیره سازی و انبار شده است.

این مسوول همچنین گفت: میزان مصرف سالیانه گندم در قزوین حدود 120 هزار تن در سال است که با توجه به اینکه کار برداشت این محصول و تحویل آن ادامه دارد، مانند سال گذشته شاهد ذخیره سازی گندم بیش از نیاز سالانه مردم استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم همچنان با استقبال خوب کشاورزان استان برای تحویل این محصول استراتژیک مواجه باشیم.

رحمانی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان قزوین با معرفی اسناد و مدارک محموله های دریافتی و ذخیره سازی شده پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین،گفت: این مراکز از ساعت هشت صبح تا 20 و در روزهای تعطیل آماده دریافت محصول کشاورزان هستند.

به گزارش ایرنا، سطح زیر کشت گندم دیم در مزارع استان قزوین طی سال زراعی جاری ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ هکتار و گندم آبی نیز ۴۹ هزار و ۷۰۱ هکتار است.

پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی یادآور شد: قیمت هرکیلو گندم در طرح خرید تضمینی امسال از سوی دولت ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha