طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان دور از انتظار نیست

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب (جمعه) در ارتفاعات استان هرمزگان رشد ابر با احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی تگرگ و تُند باد لحظه ای پیش بینی می شود، گفت: طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، دریای عمان و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد، از این رو توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: شدت بادهای جنوب شرقی صبح امروز در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان قابل ملاحظه و به نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در آمد و شدهای صبحگاهی خواهد شد، این شرایط دریایی تا اواسط هفته آینده در ساعت های صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: شرایط رفت و آمد در بنادر و جزایر غربی استان هرمزگان نسبتا مساعد پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: به تدریج با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور و تاثیرگذاری آن در استان هرمزگان، در مناطق شرقی استان و بخش هایی از مناطق مرکزی افزایش سرعت بادهای گرم و خشک، همراه با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی شاهد ماندگاری هوای گرم در استان هرمزگان خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: با توجه به احتمال رشد ابر در ارتفاعات استان هرمزگان، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق، گاه تگرگ و تُند باد لحظه ای در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب(جمعه) توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha