۱۱۲ قطعه زمین به واجدین شرایط در شهرستان بوشهر واگذار شد

بوشهر - ایرنا - به مناسبت دهه امامت و ولایت و در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۱۲ قطعه پلاک زمین به مشمولین واجد شرایط در شهرستان بوشهر واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز جمعه در آئین واگذاری ۱۱۲ قطعه زمین به مشمولان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم در خصوص جوانی جمعیت با واگذاری زمین و اجرای نهضت ملی مسکن افق جدیدی برای زندگی جوانان و خانواده‌هایی که به خانه نیاز دارند باز کرده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزودد: جمعیت یکی از مولفه‌های بزرگ قدرت برای یک منطقه است.

وی تصریح کرد: اگر کشوری کم جمعیت باشد به طور قطع در جغرافیای جهان دچار بحران‌های جدی می‌شود به همین دلیل است که کشورهای استعمارگر به دنبال تقلیل جمعیت این کشور هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: با توجه به اینکه جوانی جمعیت یکی از ارکان مهم اقتدار و توسعه به شمار می‌رود؛ دشمن با یک برنامه‌ریزی ویژه به دنبال پیری جمعیت کشور است.

وی تاکید کرد: دراین شرایط افزون بر رشد نرخ جمعیت باید برای جوان سازی جمعیت به صورت دانش بنیان و با مدیریت فوق‌العاده قوی برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر در خصوص جمعیت دچار اشتباه راهبردی شده ایم امید می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم، واگذاری زمین و ایجاد زمینه برای ازدواج آسان وظیفه حکمرانی در مقابل مردم به خوبی انجام شود.

وی افزود: استان بوشهر طی ۱۶ سال پیش بعنوان سه استان اول جوان کشور معرفی می‌شد این درحالی است که امروز این استان در این شاخص بعنوان استان پانزدهم کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ که مجلس شورای اسلامی قانون بحث خانواده و جوانی جمعیت را مصوب کرد، در دولت انقلابی آیت الله رئیسی آئین نامه و شیوه نامه اجرایی تدوین و از اواخر سال گذشته به انجام رساند.

سیدمحمود دستغیبی افزود: تاکنون بیش از سه هزار نفر اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که یک هزار نفر هم اینک حائز شرایط بوده و مابقی در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه پیری جمعیت معضلی بود که سال‌های سال کشور را تهدید می‌کرد گفت: بیش از ۳۰ سال رهبر معظم انقلاب نسبت به بحران جمعیت هشدار می‌دادند اما مسئولان متوجه این بحران نبودند تا امروز که با همت مجلس و دولت در این زمینه گام هایی برداشته شده است.

دستغیبی تاکید کرد: جلوگیری از افزایش جمعیت یکی از سیاست‌های استعماری است که دولت‌های استثمارگر به منظور به استثمار کشیدن و بهره کشی از ملت‌ها برای به دست گرفتن منابع آن کشورها در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دولت به جز طرح جوانی جمعیت در راستای تامین مسکن نیازمندان طرح‌های دیگری شامل نهضت ملی مسکن و اجاره ۹۹ ساله زمین در دستور کار دارد که تاکنون ۶۳ هزار نفر در شهرهای استان بوشهردر سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این شمار ۵۰ هزار نفر شرایط اولیه عدم سابقه مالکیت انها احراز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، نوسازی بافت های فرسوده و خودمالکی را از دیگر برنامه های دولت در استان اعلام کرد و گفت: ۱۲ شهر از هشت شهرستان استان بوشهر مشمول نوسازی بافت های فرسوده شهری می‌ شود که در سال گذشته شورای عالی شهرسازی، بسته های تشویقی خوبی را برای اجرای آن ابلاغ و به شهرداران و فرمانداران ارسال شده است.

وی بیان کرد: در کنار بافت های فرسوده موضوع بسیار مهم، طرح خودمالکی است که در حوزه شهری و روستایی در حال اجرا است و هرکدم از مالکانی که دارای زمینی و در ردیف بافت های فرسوده قرار دارند از طریق ثبت نامه در سامانه ملی مسکن از ظرفیتی که دولت ایجاد کرده می توانند استفاده کنند.

فرماندار بوشهر گفت: در اجرای تدابیر دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی در حوزه ساماندهی مسکن حوانان، ۱۱۲ قطعه زمین به صورت رایگان به متقاضیان واجد شرایط در شهرستان بوشهر واگذار می‌شود.

صالح رحیمی افزود: با اقداماتی که برای روان سازی امر ازدواج جوانان از جمله واگذاری زمین از سوی دولت فراهم شده می‌توان نقش موثری در جلوگیری از پیری جمعیت جامعه داشته باشد.

وی گفت: امید می‌رود با سیاست‌های خوبی که دولت در امر خانه‌دار شدن جوانان دارد، در این شهرستان همه جوانان نیازمند از آن بهره مند شوند.

برگزاری جشن وصال ۲۰ زوج جوان نیز از دیگر برنامه‌های این برنامه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha