گرامی داشت مناسبت های دینی و مذهبی مقابله با توطئه های دشمنان است

تبریز - ایرنا - مدیر حوزه علمیه ولیعصر تبریز گفت: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت هاست اما گرامیداشت و برگزاری اعیاد، مناسبت ها و مراسم مذهبی، آن ها را از تحریف در امان نگه می‌دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد یغمایی روز جمعه در جشن عید غدیر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در برهه ای دشمن سعی کرد با برگزاری عزاداری های ماه محرم، قبل از فرا رسیدن آن و همزمان با عید غدیر، این واقعه مهم را تحت تاثیر قرار داده و آن را کمرنگ کند که ناکام ماند.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم بیانگر اهمیت ولایت در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: اهمیت این واقعه مهم تاریخی باید با برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع در جامعه اسلامی برای نسل های آینده تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه ولیعصر تبریز گفت: در قرآن کریم آیاتی در شان امام علی (ع) وجود دارد که یکی از آنها آیه ۵۵ سوره مائده است و برای اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) را زیر سوال ببرند به این آیه چند ایراد وارد کرده اند که مرحوم محقق اردبیلی هم اشکالات وارد به این آیه و هم پاسخ های آنان را در کتاب طریقت الشیعه آورده است.

حجت الاسلام یغمایی، با اشاره به آیات مختلف در خصوص امام علی (ع) در قران کریم، ادامه داد: نزول این آیات نشان از اهمیت واقعه غدیر خم و ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) بعد از حضرت محمد (ص) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha