۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85162527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: جوانان فلسطینی خواب آرام را از صهیونیست‌ها گرفته‌اند

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با بیان اینکه اخبار مسرت بخش جبهه مقاومت منجر به اتفاقاتی علیه رژیم صهیونیستی شد، گفت: جوانان فلسطینی خواب آرام را از صهیونیست‌ها گرفته‌اند. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: چنان هراسی به جان اسراییلی‌ها افتاده که از سایه خود هم می‌ترسند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در حمله به جنین نیز دچار خطای محاسباتی شدند و به طور قطع تاوان سختی خواهند داد.

افراد دارای تریبون طبق مستندات، اتفاقات فرانسه و ایران را مقایسه و تبیین کنند

امام جمعه دزفول با اشاره به اعتراضات فرانسه و گزارش‌های متعدد خشونت‌های بی‌سابقه پلیس فرانسه علیه معترضان گفت: پاریس و چند شهر فرانسه به میدان جنگ تبدیل شد.

وی با مقایسه این اتفاقات با حوادث شهریور سال گذشته در ایران افزود: قصد داشتند برای ما فتنه ایجاد کنند که سر خودشان آمد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: پلیس فرانسه را با انواع سلاح‌های ضدشورش مجهز کردند ولی مسوولان جمهوری اسلامی اجازه استفاده از سلاح را به پلیس ندادند و ماموران ما بارها از اغتشاشگران کتک خوردند.

وی ادامه داد: وزیر دادگستری فرانسه برای والدین فرانسه خط و نشان کشید که اجازه ندهند فرزندانشان وارد خیابان شوند ولی رهبر معظم انقلاب با رفتاری پدرانه عفو عمومی دادند.

امام جمعه دزفول خواستار تبیین این اتفاقات طبق مستندات از سوی دارندگان تریبون شد و اظهارکرد: خداوند متعال به ما رهبری حکیم داده که در امواج حوادث، کشور را به آرامش می‌رساند.

عضویت ایران در پیمان شانگهای از سیاست‌های پویای جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای بیان کرد: عضویت ایران در پیمان و همکاری‌های شانگهای از سیاست‌های پویای جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این نگاه نو ایران به شرق و همسایگان ظرفیت بالقوه‌ای بوده که در دولت‌های گذشته از آن غفلت شده است.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: امید است این ارتباطات و پیمان‌ها اثر خود را بر اقتصاد ایران بگذارند البته دشمن نیز خشمگین است چون تحریم‌هایش بی‌اثر می‌شوند.

حجاب و عفاف مساله‌ای هویتی و تمدنی است

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله نیروهای رضاشاه به مسجد گوهرشاد را یادآور شد و اظهارکرد: مساله عفاف و حجاب یک مساله هویتی و تمدنی است البته دشمن سعی دارد آن را به مساله‌ای جنسیتی تنزل دهد.

وی افزود: فرهنگ عفاف و حجاب به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر آرامش جامعه تاثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به نقش حقیقی و حیاتی زن در تعالی جامعه بشری گفت: قرآن، مساله ازدواج را مطرح و انتخاب دوست از جنس مخالف را منع می‌کند.

وی افزود: طبق آموزه‌های قرآن کریم نباید وعده پنهانی با جنس مخالف گذاشت؛ قرآن به دنبال فرهنگ حیا است، انسان با حیا از خدا می‌ترسد و گناه نمی‌کند.

امام جمعه دزفول گفت: قرار است همایش بزرگی درخصوص حجاب و عفاف در تهران برگزار شود که امیداست این تجمع در دزفول هم برگزار شود.

تمام ظرفیت طبخ شهرستان دزفول در اختیار اطعام علوی بود

حجت الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از دست اندرکاران جشن‌های دهه امامت و ولایت گفت: جشن بزرگ اطعام علوی در خیابان فتح المبین با شور و نشاط برگزار شد.

وی افزود: تمام ظرفیت طبخ دزفول در اختیار اطعام علوی بود و دیگ و قابلمه‌ای برای کرایه در شهرستان دزفول باقی نماند و آنها را ساعتی کرایه می‌دادند.

امام جمعه دزفول با اشاره به روز مباهله اظهار کرد: این روز بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم کمرنگ شود بلکه باید نسل به نسل به ویژه برای کودکان و نوجوانان تبیین شود.

وی افزود: بیان زیبای مباهله از نظر ایمانی بسیار هویت بخش است.

ذره‌ای از پیگیری کار مردم غفلت نکردم

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات مردم گفت: ما در نماز جمعه دزفول از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نکردیم و برای مشکلات معیشتی و بیکاری مراجعان ناراحت شدیم.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد ناتوان برخی مدیریت‌ها را در اختیار دارند و به دلیل برخی حمایت‌ها از آنها نمی‌توان کاری کرد.

امام جمعه دزفول گفت: ما از پیگیری کار مردم ذره‌ای غفلت نکرده و پیگیر مشکلات مردم هستیم.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با دعوت از مسوولان برای رفع مشکلات مردم برگزار کرده‌ایم، افزود: سال گذشته، ۸۲۸ نامه به دفتر نهاد امامت جمعه دزفول رسیده و ۸۰۴ نامه نیز برای رفع مشکلات مردم ارسال شده است ضمن اینکه خیلی موارد نیز به صورت شفاهی پیگیری شده‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به مراجعه برخی افراد برای دریافت وام به دفتر نهاد امامت جمعه دزفول اظهارکرد: یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان با هماهنگی صندوق‌های قرض الحسنه به مراجعان پرداخت و ۵۰ هزار حواله نان نیز توزیع شد.

وی ادامه داد: اعتقادی به گزارش ندارم ولی گاهی اوقات دشمن از بی‌اطلاعی مردم سواستفاده می‌کند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه کمترین حق خدای متعال به ما این است که از نعمت‌های خدادادی در راه درست استفاده کنیم، گفت: باید قدر نعمت‌ها را بدانیم چراکه فرصت‌ها مانند ابر بهار می‌گذرند و باید ذخیره‌ای برای روز سخت آماده کنیم.

برپایی جشن غدیر و اطعام علوی از دیگر بخش‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha