جشنواره بین‌المللی اسب کُرد موجب رونق اقتصاد گردشگری کرمانشاه می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: استفاده از ظرفیت جشنواره بین‌المللی اسب کًرد در کرمانشاه توسعه و رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

به‌گزارش روز جمعه ایرنا، «علی اصغر شالبافیان» با حضور در مراسم جشنواره بین‌المللی اسب کُرد، اظهار کرد: سالانه رویدادهای متنوعی در حوزه گردشگری در کشور برگزار می‌شود سال گذشته حدود هزار و ۷۰۰ رویداد در کشور برگزار شد.

معاون گردشگری کشور افزود: تابستان سال جاری حدود ۳۰۰ رویداد متنوع در جغرافیای کشور در موضوعات مختلف برنامه‌ریزی شده است، که برگزار شود.

او تصریح کرد: یکی از این آیین‌ها که خوشبختانه به ثبت ملی هم رسیده آیین پرورش اسب کُرد است.

شالبافیان در خصوص برنامه وزارت‌خانه برای ثبت جهانی اسب کُرد اظهار کرد: این اتفاق نیازمند پیش نیازهایی برای مطرح کردن است یکی از آن‌ها مشارکت و برگزاری آیین در مقیاس بین المللی است و برنامه‌ای که امروز برگزار شده است برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن است.

او افزود: طبیعی است که باید چندین دوره این رویداد برگزار شود تا بتوان مستندات لازم را برای تهیه پرونده ثبت جهانی تکمیل کرد.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استفاده از رویدادها برای توسعه اقتصادی گردشگری منطقه است، کمک متقابل حوزه گردشگری با حوزه اسب را در این رویداد می‌بیند که چگونه رویدادهای گردشگری می‌تواند تقویت کننده سایر حوزه‌ها باشند.

او افزود: میهمانانی که از خارج از کشور در این رویداد هستند به وسیله این رویداد با یک جلوه منحصر به فرد در استان کرمانشاه به نام اسب کُرد آشنا می‌شوند و این می‌تواند مقدمات همکاری‌های دیگری در حوزه صادرات اسب و استفاده از اقتصاد آن را فراهم کند.

جشنواره بین‌المللی اسب کُرد روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در مجموعه استادیوم انقلاب شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha