نخست وزیر ژاپن خواستار تقویت روابط با ۳ کشور خاورمیانه در زمینه انرژی شد

تهران- ایرنا - منابع آگاه دولت ژاپن اعلام کردند فومیو کشیدا نخست وزیر این کشور در تلاش برای تقویت همکاری در بخش انرژی طی سفر خود به عربستان سعودی، امارت متحده عربی و قطر اواخر ماه جاری میلادی خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو، منابع دولتی ژاپن گفتند نخست وزیر ژاپن به دنبال تضمین ذخیره انرژی ثابت از کشورهای غنی در زمینه نفت در خاورمیانه است درحالی که تلاش می کند منابع ضعیف انرژی هیدروژنی و سایر تکنولوژی های سازگار با محیط زیست را ایجاد کند.

سفر فومیو کشیدا نخستین سفر از سوی سران کشور ژاپن به خاورمیانه از ژانویه ۲۰۲۰ خواهد بود. عوامل اجرایی ده ها شرکت ژاپنی در این سفر نخست وزیر ژاپن را همراهی خواهند کرد تا نفوذ اقتصادی این کشور در منطقه را تقویت کنند.

نخست وزیر ژاپن ماه گذشته گفت از ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) سفر ۴ روزه خود را با هدف تقویت "دیپلماسی منابع" به این ۳ کشور خاورمیانه آغاز و در تلاش های این کشورها برای حذف سوخت های فسیلی توسط تکنولوژی های ژاپنی مشارکت خواهد کرد.

قرار است فومیو کشیدا در نشستی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی و شیخ تمام بن احمد ال تهانی امیر قطر شرکت کند.

منابع آگاه دولت ژاپن همچنین گفتند با افزایش قیمت انرژی از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشیدا از سران این ۳ کشور درخواست خواهد کرد تا صادرات پایدار نفت خام و گاز طبیعی به ژاپن را تضمین کنند.

ژاپن برای بیش از ۹۰ درصد انرژی خود به واردات نیاز دارد و روابط دوستانه خود با کشورهای خاورمیانه را حفظ می کند.

نخست وزیر ژاپن سال گذشته اجلاسی مشابه با سران این ۳ کشور را به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا لغو کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha