حدود ۵۰۰ ورزشکار از روسیه و بلاروس در هانگژو شرکت خواهند کرد

تهران- ایرنا- شورای المپیک آسیا اعلام کرد که حدود ۵۰۰ ورزشکار از بلاروس و روسیه در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهند کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، براساس تایید شورای المپیک آسیا، در مجموع حدود ۵۰۰ ورزشکار از دو کشور روسیه و بلاروس بدون حمل علائم و نمادهای ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهند کرد.

این اقدام با هدف کمک به ورزشکاران این دو کشور جهت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفته است. این ورزشکاران صرفا در رشته‌های انفرادی شرکت خواهند کرد و در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی صاحب مدال نخواهند شد.

کمیته بین‌المللی المپیک در ماه ژانویه نقشه راه حضور و رقابت ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک پاریس و المپیک زمستانی ۲۰۲۶ ایتالیا را ترسیم کرد.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمیته بین‌المللی المپیک به همراه سایر نهادهای بین‌المللی ورزشی و اروپایی، تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه و بلاروس را از حضور در میادین بین‌المللی منع کردند.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که همچنان با همین نام شناخته می‌شود، در ابتدا قرار بود سپتامبر پارسال برگزار شود اما محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ در چین، این رویداد را به تعویق انداخت.

براساس برنامه زمان‌بندی جدید، این رویداد از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر (اول تا ۱۶ مهر) به میزبانی هانگژو برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha