۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85164399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ منطقه عشایری استان اصفهان ارتباط مخابراتی ندارند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۱۲ منطقه عشایری این استان بدون ارتباط مخابراتی است و حل مشکلات این مناطق در اولویت‌ این اداره کل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، روز یکشنبه به نقل از جعفر مطلب زاده اظهار داشت: احداث چهار سایت عشایری از محل بودجه پروژه یو. اس. او (خدمات عمومی اجباری روستایی) در استان به اپراتورها ابلاغ شده است.

وی که در جلسه ای با نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، افزود: عملیات عمرانی سایت منطقه عشایری سرتنگ شروع شده و برای تسریع در پوشش منطقه نیازمند تامین هزینه های برق سایت است.

به گفته وی، در این جلسه مقررشد هزینه برق سه سایت عشایری سرتنگ، لای سرخ و گرم آباد توسط نماینده مجلس و فرماندار شهرستان سمیرم تامین شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان ادامه داد: پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای شهرستان سمیرم در دولت سیزدهم با احداث و ارتقا پنج سایت به ۸۰ درصد رسید.

وی اضافه کرد: ۶ روستای خفر، دوراهان، قاسملو، شاملو، قره قاج و حیدرآباد با ۶۸۸ خانوار و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت با احداث و ارتقا این سایت‌ها، از پوشش شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، دیدار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان و نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی با حضور فرماندار سمیرم، مدیر مخابرات اصفهان و معاون ارتباطات سیار همراه اول استان در محل مخابرات منطقه اصفهان برگزار شد.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان اصفهان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق این استان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

شهرستان کوهستانی سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ضلع شمالی ارتفاعات زاگرس مرکزی و دنا واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha