۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85164486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز در ایلام اجرایی شد

ایلام - ایرنا - سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به اینکه در استان چاه غیرمجاز آب وجود ندارد، گفت: طرح جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز در ایلام اجرایی شده است.

صادق علیمرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت منابع آب زیرزمینی، افت شدید این منابع و نیز لزوم همکاری تمامی دستگاه های مرتبط برای احیای این منابع استراتژیک، طرح احیا و تعادل بخشی در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب در سال ۱۳۹۳ با ۱۵ پروژه به تصویب رسید که تعداد ۱۱ پروژه مربوط به شرکت های آب منطقه ای است.

وی افزود: از جمله مهم ترین این پروژه ها تقویت و استقرار اکیپ های گشت و بازرسی است که این شرکت در این راستا تاکنون عملکرد مناسبی داشته و در حال حاضر تعداد ۱۴ اکیپ با هدف شناسایی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز منابع سطحی و زیرزمینی، در سطح استان فعال است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه های مهم "پر و مسلوب المنفعه کردن" چاه های غیرمجاز است که این شرکت نیز در این راستا موفق عمل کرده و در حال حاضر چاه غیرمجاز در سطح استان موجود نیست.

علیمرادی اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای ایلام در سال های گذشته تمامی چاه های غیرمجاز را تعیین تکلیف کرده است، بطوریکه از سال ۹۴ تا ۱۳۹۸ تعداد ۲۲۶ چاه غیرمجاز شناسایی ، پر و مسلوب المنفعه شد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان اولین استان در کشور بوده که فاقد چاه غیرمجاز هستیم.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: پروژه مهم دیگر نصب کنتورهای حجمی هوشمند است که این پروژه در دستور کار و اولویت شرکت قرار دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

علیمرادی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای از ارائه خدمت به مالکین چاه های فاقد کنتور مطابق مصوبه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی خودداری می کند.

وی گفت: پروژه جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز نیز با اقداماتی از جمله تصویب عدم کشت محصولات پرآب طلب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان پیگیری و منجر به جلوگیری از کشت محصولات پرآب طلب، عدم آبفروشی به اراضی غیر، عدم توسعه سطح زیر کشت اراضی و ... شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha