وزیر امنیت رژیم‌ صهیونیستی خطاب به بایدن: باید بدانی اسرائیل بخشی از آمریکا نیست

تهران-ایرنا-«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی به شدت از اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع داخلی کابینه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که وی باید بداند که اسرائیل بخشی از ایالات متحده نیست.

به گزارش ایرنا از الجزیره قطر، بن گویر در ادامه سخنانش اضافه کرد: اگر بایدن اعتقاد دارد که توزیع سلاح در میان اسرائیلی‌ها، افراطی گری است پس من از او دعوت می‌کنم بیاید از قدس و الخلیل دیدن کند.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که جو بایدن در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان بشدت و به شکل بی‌سابقه‌ای کابینه نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد.

وی در این باره گفت: کابینه نتانیاهو شامل اعضایی است که تندروترین افرادی هستند که در زندگی خود دیده‌ام و من را به یاد «گلدا مئیر» نخست وزیر اسرائیل در سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ می‌اندازند.

بایدن ادامه داد: بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه بخشی از مشکل کرانه باختری هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند برنامه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف بوجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

همچنین شبکه ۷ صهیونیستی شنبه شب فاش کرد که دولت بایدن برای سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم تل آویو به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که جیک سالیوان رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود: اما بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف اسرائیل برای حل موضوع اصلاح قضایی به توافق برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha