۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون فروش خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کشف و جمع آوری ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در این راستا با همکاری مردم و نیروی انتظامی استان ۵۳ مکان غیرمجاز استخراج رمز ارز نیز شناسایی شده است.

«احسان مهدوی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: مراکز شناسایی شده استخراج رمز ارز به تفکیک تعرفه بیشتر مربوط به بخش صنعتی، خانگی و عمومی است.

وی میزان توان مصرفی مراکز کشف شده در این مدت را معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۷۹کیلو وات دانست و توضیح داد: هر دستگاه ماینر در هر ساعت معادل ۵/۲ کیلوات برق مصرف می کند که علاوه بر مصرف بالا، باعث فشار مضاعف بر شبکه و ایجاد نوسانات برق می شود و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان وارد می کند.

وی با اشاره به تأثیر بسیار زیاد دستگاه های استخراج رمز ارز بر افزایش مصرف برق در کشور بویژه در این روزهای گرم سال؛ کشف مزارع و اماکن غیرمجاز تولید رمز ارز را از برنامه های مهم شرکت توزیع نیروی برق در استان کرمانشاه اعلام کرد.

معاون فروش خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه ابراز امیداوری کرد با جمع‌آوری‌ این دستگاه های استخراج رمز ارز برق پایدار برای سایر مشترکان فراهم شود.

سه مورد تاکنون مجوز استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه صادر شده است

مهدوی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: تاکنون سه مجوز جهت فعالیت استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه صادر شده که بر اساس دستور العمل های شرکت توانیر در اوج پیک بار مصرف در تابستان و زمستان هیچگونه فعالیتی ندارند.

وی همچنین بیان داشت: افرادی که تمایل به استخراج رمز ارز دارند باید برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند، در غیر این صورت با شناسایی، دستگاه های آن ها جمع آوری و تحویل مراجع قضایی خواهد شد و بنا بر مقررات نسبت به معدوم سازی اقدام می شود.

این مقام مسئول در ادامه از شهروندان خواست در راستای همکاری با این شرکت در صورت مشاهده فعالیت دستگاه‌های ماینر؛ موضوع را از طریق دفاتر حراست ادارات شرکت توزیع نیروی برق استان گزارش تا پس از بررسی و صحت سنجی گزارش از پاداش های تعیین شده برخوردار شوند.

مهدوی بازدید و بازرسی مستمر در راستای شناسایی و جمع آوری مراکز رمز ارز غیرمجاز را از مهمترین برنامه های این شرکت عنوان کرد و گفت: امید است با افزایش همکاری مردم در مدیریت مصرف برق و همچنین بکارگیری همه ظرفیت‌های استان، تابستانی را بدون محدودیت داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha