عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی پایان یافت

بوشهر - ایرنا - مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه برتوان جوانان ایرانی و دانش نوآورانه تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی و با بهره‌گیری از روش‌های نوین و تجربیات گذشته، فرآورش حداکثری و با کیفیت موفقیت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، محمدشفیع موذنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موفقیت با وجود گرمای طاقت فرسای تیرماه و با هدف تولید گاز پایدار اتفاق افتاده است.

وی افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با رعایت اصول ایمنی و با تلاش و مشارکت تمام کارکنان پالایشگاه سوم و واحدهای پشتیبان کننده ستادی زودتر از برنامه مدون با موفقیت پایان یافت.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ پالایشگاه سوم پارس جنوبی در یک برنامه فشرده ۱۶ روزه با سهم هشت روزه هر فاز از تاریخ ۲۹ خردادماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه ادامه یافت.

موذنی پیرامون شروع تعمیرات و برنامه مدون تعمیرات اساسی ردیف‌های گازی چهار و پنج گفت: تعمیرات فاز چهار که در نیمه اول بازه زمانی تعمیرات اساسی انجام شد با تعویض غربال مولکولی ردیف دوم گازی، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات، تعویض فیلترها و شست‌ و شوی برج جذب ردیف‌های اول و دوم انجام گرفت.

وی یادآور شد: همچنین تعمیرات پیشگیرانه سیستم های حفاظت فرایندی در فاز چهار و تست و تعویض باطری‌های برق پشتیبان UPS ایستگاه‌های برق ۱۳ گانه پالایشگاه در بازه زمانی تعمیرات این فاز، انجام گرفت.

عملیات تعمیرات اساس پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی پایان یافت

موذنی اظهار کرد: در نیمه دوم بازه تعمیرات اساسی ۱۴۰۲ پالایشگاه سوم، تعمیرات فاز پنجم آغاز شد که با پشتکار متخصصان و تلاش‌گران عرصه صنعت این پالایشگاه و با همت و بازوی پرتوان نیروهای سخت‌کوش مجتمع گاز پارس جنوبی، زودتر از برنامه مدون به اتمام رسید.

وی تعویض غربال مولکولی ردیف‌های گازی سوم و چهارم، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات، تعویض فیلترها و شست و شوی برج جذب ردیف‌های سوم و چهارم و همچنین تعمیرات پیشگیرانه سیستم‌های حفاظت فرایندی ESD و F&G را نیز از اقدامات انجام شده در فاز پنجم پالایشگاه سوم عنوان کرد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با یادآوری فشردگی و محدودیت زمانی همراه با گستردگی و تعدد فعالیت‌های تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ پالایشگاه سوم گفت: یکی از فعالیت‌های برجسته و بدیع تعمیرات اساسی امسال که بر اساس تحلیل مشاهدات خرابی بر روی کارت‌های کنترلی و برای اولین بار در سطح مجتمع از سوی همکاران سیستم برنامه‌ریزی پالایشگاه سوم انجام گرفت، بازسازی کارت‌های کنترلی سیستم کنترل فرایندی ESD وF&G، تمیزکاری و نصب مجدد آنها در چهار ایستگاه ابزاردقیق ردیف‌های گازی بود.

عملیات تعمیرات اساس پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی پایان یافت

وی ادامه داد: تعویض کوپن‌های مسیر فرایندی در پایش میزان خوردگی و تعمیرات اساسی یکی از تانک‌های ذخیره میعانات گازی که از اواسط اردیبهشت ماه با برنامه ۷۰ روزه آغاز شده و مطابق برنامه زمانی در حال اجراست از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در این محدوده زمانی تعمیرات به شمار می‌رود..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha