تأمین آب، راه و حمایت از تولیدات عشایری با تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امور عشایر کشور گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب، راه و حمایت از تولیدات عشایری و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر کشور در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش احمدی میرقائد روز دوشنبه در حاشیه بازدید میدانی از مناطق عشایری دشت لار استان تهران گفت: زندگی عشایری با سختی های زیادی روبه رو است و با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی باید این زندگی سخت را برای عشایر تولیدکننده آسان کرد.

وی افزود: امسال سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب، راه و حمایت از تولید و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته شده که پیش بینی می کنیم با این تسهیلات مناسب شاهد ارتقای شاخص های انسانی در جامعه عشایری باشیم.

سرپرست سازمان عشایر کشور با تاکید بر افزایش سطح خدمات رسانی به عشایر در زمان حضور در ییلاقات گفت: با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس اکنون سطح خدمات مطلوب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون سطح خدمات در این منطقه مطلوب است اما با توجه به زندگی سخت عشایری در مناطق ییلاقی باید این خدمات افزایش داشته باشد.

احمدی میرقائد افزود: هم اکنون بدلیل خشکسالی های اخیر عشایر در زمینه تامین آب با مشکلاتی روبه رو هستند که در این زمینه باید اقدامات جدی در حوزه زیرساختی انجام شود.

همچنین نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست های عشایر تولید کننده مورد بررسی قرار گرفت که بخشی از مشکلات در زمینه تامین آب و نهاده برطرف شد.

تأمین آب، راه و حمایت از تولیدات عشایری با تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

فرهاد بشیری افزود: عشایر شهرستان پاکدشت از قدمتی چندین هزار ساله در استان تهران محسوب می شوند که افرادی فعال در حوزه های تولید گوشت و دامپروری محسوب می شوند و بخشی از گوشت مصرفی پایتخت توسط عشایر تولید کننده تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از عشایر یعنی حمایت از تولید و اشتغال و در این شرایط سخت اقتصادی باید حمایت بیشتری از عشایر داشته باشیم.

مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این بازدید میدانی گفت: برای ارتقای سطح زندگی جامعه عشایر استان تهران پنج مصوبه در حوزه تامین آب شرب بهداشتی در مناطق عشایری جهت اجرا شدن تنظیم شد.

فرشید ذبیحی افزود: هم اکنون عشایر تولیدکننده استان تهران در مناطق ییلاقی با کمبود آب شرب بدلیل خشکسالی های اخیر مواجه هستند که پیش بینی شده با انتقال لوله و همچنین تجهیز سایر امکانات این کمبود در سریع ترین زمان رفع شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آبرسانی سیار، توزیع آرد و سوخت فسیلی و همچنین تجهیز سامانه های خورشیدی در مناطق عشایری دشت لار اجرایی شده و تلاش کردیم با افزایش امکانات زمینه ساز افزایش تولید شویم.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه تولیدی است و هر چقدر از این جامعه حمایت کنیم به تولید و اقتصاد کشور کمک کردیم.

تأمین آب، راه و حمایت از تولیدات عشایری با تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه به مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha