۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85165794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتمان عفاف و حجاب در جامعه باید ترویج شود

قزوین- ایرنا- مدیرعامل بنیاد ملی حجاب و عفاف کشور گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن باید گفتمان عفاف و حجاب در جامعه ما ترویج شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طهورا نوروزی روز دوشنبه در همایش چادرهای آسمانی که در مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد با بیان اینکه ۸۵ سال پیش در مسجد گوهرشاد عده‌ای بی‌گناه به‌خاطر دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند، افزود: این رویداد اگرچه زخم عمیقی بر پیکر رنج دیده اهالی این سرزمین بود اما جلوه‌ای از پایداری ایرانیان به اعتقادات، فرهنگ و میراث نیاکانشان را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به تلاش‌های رژیم ستم شاهی برای حیا زدایی جامعه ایرانی، اظهارکرد: امروز نیز دشمنان ما دنبال حیازدایی و ترویج فساد و فحشا در جامعه هستند.

این مسوول تصریح کرد: امروز از آنجایی که ترویج عفاف و حجاب با تحکیم خانواده ارتباط دارد بنابراین دشمن هم از نگاه امنیتی و سیاسی این موضوع را روایت می‌کند و در مقابل، ما هم باید با نگاه فرهنگی وارد این مساله شویم.

وی ادامه داد: امروز در جهانی زندگی می کنیم که حقایق برای ما وارنه جلوه گر می شود و زنان را به فراموشی نقش مادری و همسری در نظام سرمایه داری سوق می دهند تا همطراز با یک مرد وارد عرصه اجتماع شود و یا باید یک زن فریبنده شود، نگاه سرمایه داری نه تنها به حوزه زنان بلکه به حوزه فرهنگ و اندیشه یک نگاه سرمایه محوری و منفعتی دارد و با یک نگاه سرمایه داری و سود محوری به این جنس نگاه می کند.

نوروزی به گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: لازم است افراد زیادی از مردم جامعه وارد این گفتمان شوند تا به نتیجه مثبتی در اثرگذاری برسیم.

به گفته وی، در حوزه حجاب باید گفتمان سازی را رایج کرده و از هویت زن انقلابی صیانت کنیم.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند انسجام و وحدت در حوزه ترویج و تشویق زیست عفیفانه در جامعه هستیم.

فاطمه محمدبیگی اظهارکرد: دشمنان برای فروپاشی خانواده در جامعه ما برنامه ریزی کرده‌اند و تلاش دارند تا جایگاه مادری و همسری را خدشه دار کرده و دختران ما را بی هویت کنند.

وی بیان کرد: غربی ها می کوشند تا با ترویج فرهنگ مصرف گرایی و آزادی جنسی در جوامع مختلف به مطامع سیاسی و اقتصادی خود دست یابند چرا که وقتی جوامع مشغول فساد و بی بندو باری شوند در زمینه های مختلف به پیشرفت دست نمی یابند.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلف باید به وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب به درستی عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha