استاندار کرمان: عملکرد ادارات برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار رصد می‌شود

کرمان ایرنا - استاندار کرمان گفت: برنامه ها و فعالیت ادارات درباره ترویج و تکریم فرهنگ شهادت و ایثار رصد می‌شود و نهادها از فضای فیزیکی خود نیز برای این کار بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز سه شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به ضرورت سرکشی از خانواده شهدا بیان کرد: شهدا را در هر بخش شناسایی کنیم و سازمان ها و شرکت ها هر کدام تعدادی از شهدا را پوشش دهند.

وی تاکید کرد: شهدای شاخص اغلب مورد تکریم هستند و به خانواده های آنها سرکشی می شود، اما باید شهدای کمتر شناخته شده نیز مورد توجه قرار گیرند.

استاندار کرمان اظهار داشت: بخشی از بودجه دستگاه ها برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار اختصاص پیدا کند تا بر اساس آیین نامه ابلاغی هزینه شود.

وی با اشاره به لزوم معرفی شهدا در جامعه بیان کرد: نوشتن کتاب راجع به شهدا باید چارچوب داشته باشد، آیین‌نامه‌ای مشخص شود و همه دستگاه ها نیز باید پای کار بیایند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز گفت: همه سازمان ها به ویژه شهرداری ها طرح های مرتبط با شهید و شهادت که در مناسبت های مختلف تهیه می شود را چاپ و با حداکثر بهره برداری از ابزارهای تبلیغاتی موجود از جمله فضای مجازی و نشریات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

سعید ایرانمنش افزود: در راستای اجرای قانون و در سال گذشته تعداد ۱۶ سازمان در خصوص هزینه‌ کرد یک درصدی بودجه سازمانی خود برای برنامه های حوزه شهدا و ایثار هماهنگی و اولویت بندی کرده اند و به شورا گزارش دادند که ضرورت دارد سایر سازمان هایی که همکاری نداشتند یک درصدبودجه آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برنامه گردهمایی سراسری آزادگان استان کرمان ۲۶ مرداد و به مناسبت آزادی اسرا با حضور یک هزار و ۲۵۸ نفر در هر شهرستان با پشتیبانی استانداری اجرا می شود.

وی با اشاره‌ به اینکه دستگاه ها ماهانه از پنج خانواده شهید سرکشی کنند تاکید کرد: دستگاه های اجرایی برنامه ریزی کنند و مدیران ماهیانه با خانواده شهدا داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز گفت: همه ادارات رابطان ایثار و شهادت خود را به بنیاد شهید معرفی کنند که تاکنون ۱۳ اداره و ۶ فرمانداری اسامی رابطان را اعلام کرده‌اند.

سرهنگ محمود مهدوی فر افزود: سال قبل مصوب شد تمامی ادارات استان یک ‌کتاب درباره شهید اداره خود و یکی از شهدای استان تهیه کنند که هفت اداره همکاری کردند، اما در سال جاری هنوز برای چاپ کتاب اقدام نشده است.

وی اظهار داشت: محورها، دستورالعمل و راهکارهای نوشتن کتاب مشخص شده است تا با خروجی بهتر و اثر گذاری بیشتر همراه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha