۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85167450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لایروبی انهار آبادان با هدف بهبود آبرسانی به نخلستان‌ها آغاز شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به آغاز لایروبی انهار در روستاهای این شهرستان گفت: پروژه بهسازی و نوسازی انهار سنتی روستاهای کوت شنوف و ابوشانک آبادان با هدف افزایش بهره‌وری در مصرف آب و همچنین بهبود آبرسانی به نخلستان‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن دشتی‌نژاد چهارشنبه به خبرنگاران اظهارکرد: پروژه بهسازی و نوسازی انهار سنتی در روستای کوت شنوف آبادان به طول ۲.۵ کیلومتر آغاز شده است.

وی بیان کرد: عملیات لایروبی ۲ نهر از انهار این روستا با مشارکت بنیاد علوی انجام شده است که علاوه بر بهبود آبرسانی، افزایش بهره وری آب و افزایش تولید محصول در نخلستان ها را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: این پروژه با هدف نوسازی و بهسازی انهار سنتی و افزایش عرض نهرها آغاز شده که افزایش دبی آب آبیاری و بهبود کارایی آبرسانی در منطقه را درپی خواهد داشت.

دشتی‌نژاد گفت: اجرای این پروژه با وسعت ۱۶ نهر از اواسط تیرماه آغاز شد و کارشناس آب و خاک این مدیریت ناظر بر کیفیت انجام کار آن خواهد بود.

وی لایروبی انهار را عاملی برای بهبود عملکرد در واحد سطح و کاهش هدر رفت آب دانست و افزود: اجرای طرح لایروبی به احیای زمین‌های بایر و افزایش تولید در بخش کشاورزی نیز کمک می‌کند.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha