تدابیر لازم برای مقابله با گرد و غبار غلیظ در استان مرکزی اندیشیده شد

اراک - ایرنا - دبیر کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی گفت: تدابیر لازم برای مقابله با گرد و غبار غلیظ که از ساعاتی دیگر نقاط مختلف این استان از جمله اراک را فرا می‌گیرد، اندیشیده شده است.

«یوسف یوسفی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی در اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی، روند افزایشی گرد و غبار در این استان از ساعاتی دیگر آغاز و تا شنبه ادامه دارد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا و هماهنگی صورت گرفته، هلال احمر و اورژانس از عصر امروز (چهارشنبه) در میادین پرتردد اراک مستقر می‌شوند و بنرهای اطلاع‌رسانی به مردم نیز روی آمبولانس‌ها نصب می‌شود.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی ادامه داد: هواشناسی باید منشا گرد و غبار را به درستی به مردم اطلاع دهد.

یوسفی اظهار کرد: تا مناسب شدن وضعیت هوای استان، انجام هرگونه مسابقات ورزشی، فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار و اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ‌های درختان ممنوع است.

وی گفت: انتظار است مردم به توصیه‌های خودمراقبتی توجه ویژه کنند و بیماران قلبی عروقی، تنفسی، کودکان، سالمندان، زنان باردار و جانبازان شیمیایی از حضور در محیط‌های باز و غیرسرپوشیده پرهیز کنند.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی افزود: تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرست اعلامی محیط زیست )، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه، تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی از دیگر مصوبات نشست کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار در استان است که تا مناسب شدن وضعیت هوای استان باید اجرا شود.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ روز و در سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha