۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85168094
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حجت الاسلام پناهیان: واگذاری کارها به مردم زمینه های فساد را از بین می برد

شهرری - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: باید کارها را به خود مردم واگذار کرد، زیرا اگر کار در اختیار مردم باشد جهت امور در مسیر صحیح هدایت، مسایل بهتر کنترل و زمینه‌های  فساد و رانت زدوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان روز چهارشنبه در دوره آموزشی هادیان محرم که در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد، با بیان اینکه مردمسالاری دینی تنها محدود و منحصر به شرکت در انتخابات نیست، اظهار داشت: بی توجهی به مردم باعث می شود تا ناگزیر حجم و بدنه دولت گسترش یافته و همین امر می تواند زمینه ساز فساد شود در حالی که اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری معطوف به اقتصاد مردم پایه است.

وی افزود: امامان جماعت نقش محوری در پیشبرد برنامه های اجتماعی و اقتصادی دارند، اگر مساجد کارکرد لازم را داشته باشند بسیاری از معضلات جامعه مرتفع می شود و می توان به بهبود امور امیدوار شد.

این استاد حوزه علمیه قم تلاش امامان جماعات و هیاتهای مذهبی برای جذب مردم به فعالیتهای اقتصادی و بستر سازی برای سالم کردن فرآیند مسایل اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت محرم را در این راستا خواستار شد.

پناهیان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هیچ عاملی مانند امام حسین (ع) عامل پیوند مردم کشور ما اثر گذار نیست و حول محور این امام دین و دنیایمان درست می شود.

وی یادآور شد: مردمی ترین مراسمی که قرن ها در این کشور برگزار می شود مربوط به بزرگداشت امام حسین (ع) است و شاهد جلوه های ماندگار در تجمع مردمی و بذل مال و جان در محرم و صفر هستیم، لازم است تا با الگو گیری از این مشارکت شاهد تحقق مردمسالاری واقعی دینی باشیم.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش به تبیین مسایل مرتبط با حوزه وظایف طلاب و عالمان دینی پرداخت.

این دوره آموزشی با حضور ائمه جماعات شهرستان ری و جمعی از مسئولان بقاع متبرکه این شهرستان در آستان مقدس حضرت شیخ صدوق برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha