به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباسزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران حوزه راه استان افزود: طی یک سال و نیم حضور در خراسان جنوبی اولین جلسهای است که در این خصوص برگزار میشود و به دلیل نبود درخواست از سوی پیمانکاران این جلسه برگزار نشده بود.
وی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات پیمانکاران حوزه راه در داخل استان قابل حل است و مشکلات موجود بیشتر جنبه فرهنگی دارد به همین دلیل بسیاری از آنها در استانهای دیگر وجود ندارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: برای رشد متوازن اگر اعتبارات فقط به نسبت جمعیت توزیع شود، مشکلاتی را به دنبال دارد و برای رفع مشکلات مورد نظر ابتدا باید مدیران اجرایی به خوبی توجیه شوند و در مرحله بعد کارشناسان خود را توجیه کنند تا به توسعه استان توجه داشته باشند.
وی افزود: در این جلسه مشکلات موجود در حوزه پیمانکاران راه خراسان جنوبی بیان شد و در جلسات آینده مشکلاتی را که در استان قابل حل است با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بررسی خواهیم کرد.
عباسزاده گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی مجوز ورود ماشین آلات معدنی گرفته شد و یک نوبت تاکنون در این خصوص اقدام شده است.
وی تصریح کرد: برای ورود ماشین آلات راهسازی هم باید از تهران مجوز کوتاه مدت بگیریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: سختگیریهای بی مورد باید رفع شود و اگر مصادیقی در این زمینه وجود دارد، آنها را برای پیگیری به ما اطلاع دهید.
در این نشست سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گزارشی از آخرین وضعیت پروژههای راهسازی در حال اجرا ارائه کرد و گفت: ۲ کریدور از ۱۰ کریدور اصلی کشور در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۸۰ درصد ترانزیت به کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه از این ۲ کریدور میگذرد.
میرمحمد مودی افزود: با توجه به میانگین کشوری، در خراسان جنوبی نیازمند ساخت ۵۸۰ کیلومتر باند دوم دیگر هستیم تا به متوسط کشوری در حوزه باندهای دوم برسیم.
وی اظهار کرد: اعتبارات ساخت باندهای دوم استان نسبت به ۲ سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته که مرهون نگاه ویژه دولت به خراسان جنوبی است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر اکثر پیمانکاران باندهای دوم استان بومی هستند و ظرفیت خوبی برای استان در استفاده از نیروی کار بومی است.
همچنین تعدادی از پیمانکاران راههای استان در این نشست مشکلات خود را مطرح کردند و عمل به مُر قانون با اجرای روشهای سختگیرانه در استان، تامین اعتبار، مشکلات تامین اجتماعی و مالیاتی، تامین سوخت جایگزین، نیاز به تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش و لزوم صدور مجوز برای ورود ماشین آلات راهسازی به خراسان جنوبی از مواردی بود که توسط پیمانکاران مطرح شد.
نظر شما