۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85168289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی عفاف و حجاب در گناباد برگزار شد+فیلم

گناباد-ایرنا- راهپیمایی و همایش عفاف و حجاب چهارشنبه شب با حضور مادر شهید دانیال رضازاده یکی از شهدای مدافع امنیت در شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آحاد مختلف مردم و مسوولان گنابادی با حضور گسترده در این راهپیمایی که همزمان با روز ملی عفاف و حجاب حدفاصل میدان آزادگان تا باغ ملی این شهرستان برگزار شد با در داشتن شعارهایی خواستار ترویج فرهنگ حجاب و افزایش بصیرت عمومی جامعه در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان شدند.

بانوان نوجوان و جوان در کنار سایر قشرهای مردم شهرستان گناباد سپس با حضور در باغ ملی گناباد و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در همایش عفاف و حجاب شرکت کردند.

۲۱ تیرماه سالروز قیام و تجمع مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام گذاری شده است.

۲۱ تیر ماه سالروز قیام مردم مشهد و زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) علیه کشف حجاب رضاخانی با نام علامه بهلول گنابادی عجین شده است و از وی به عنوان طلایه دار و مدافع راستین حجاب نام برده می شود.

به دنبال سیاست‌های خصمانه و ضد ارزشی رضاخان در مقابله با تعالیم اسلام از جمله کشف حجاب، علامه بهلول گنابادی در مشهد مقدس از علما و مراجع اجازه گرفت که تجمع و گردهمایی مردم در مبارزه با کشف حجاب را رهبری کند.

سخنرانی علامه بهلول گنابادی در اجتماع زائران و مجاوران در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی در مخالفت با سیاست‌های ددمنشانه و ضد اسلامی رضاخان، نقش تأثیر گذار در مقاومت مردم در برابر اقدام های ضد دینی رضاشاه و عمال وی داشت.

آنچه موجب ماندگاری قیام مردم در مقابله با کشف حجاب رضاخانی شد، اتکا به ارزش‌های اسلامی و توان مردم و روحانیت است و بهلول گنابادی نقش موثر در بصیرت افزایی مردم این خطه علیه سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان داشت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha