۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85169615
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 مربی پاکستانی هاکی چمنی: آینده بانوان ایرانی در میادین بین المللی درخشان است

همدان- ایرنا- ساعت‌ها نشستن زیر تیغ آفتاب در دمای نزدیک به ۴۰ درجه با کفش‌های کتانی در چمن مصنوعی آکادمی بین المللی هاکی همدان هم باعث نشد تا خالد سلیم مربی پاکستانی و آموزش دهنده هاکی چمنی، از تماشای مسابقات بانوان دست بکشد.

به گزارش ایرنا مربی جوان و مطرح پاکستانی هاکی چمن که سال گذشته نیز برای آموزش این رشته و بهبود سطح فنی ورزشکاران به ایران آمده بود امسال نیز برای آماده‌سازی ورزشکاران مستعد این رشته برای شرکت در انتخابی جام جهانی که شهریور در عمان برگزار می‌شود، در کشورمان بسر می‌برد.

خالد سلیم در روزهای اخیر با هماهنگی فدراسیون به همدان سفر کرد تا از نزدیک عملکرد هاکی بازان دختر را در مسابقات هاکی چمنی قهرمانی کشور زیر نظر بگیرد.
او پس از پایان مسابقات هاکی چمنی قهرمانی بانوان کشور داخل زمین به قدم زدن پرداخت و نکاتی را زیر لب زمزمه می‌کرد و با زبان فارسی را به صورت تک کلمه‌ای پاسخ می‌داد.

مربی پاکستانی هاکی چمنی از اینکه باردیگر این فرصت را پیدا کرده تا به ایران سفر کند و با فدراسیون همکاری داشته باشد ابراز خرسندی می کند و اینکه فدراسیون هاکی ایران بازهم به از وی درخواست حضور دوباره داشته، نشان از تاثیرپذیری او در آموزش هاکی بازان مستعد این کشور است.

گفت وگوی خبرنگار ایرنا با این مربی پاکستانی را بخوانید:

مسابقات بانوان را چطور ارزیابی کردید؟
سلیم: به نظرم عملکرد تیم‌های شرکت کننده خوب بود به خصوص در روز فینال و رده‌بندی مسابقات که سطح کیفی و فنی تیم‌ها به مراتب بالاتر نشان داد.

از سطح فنی تیم‌ها رضایت دارید؟
سلیم: به نظرم خوب بود و بیش از هر چیز دیگری، جوانگرایی و اعتماد به جوان‌ها توسط مربیان استان‌ها مهم بود. جوان‌هایی که به طور قطع باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

در واقع دیدگاه شما برنامه ریزی روی جوان‌ها است؟
سلیم: همین طور است و به نظرم باید روی این بازیکنان جوان که ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند، تمرکز داشت. این جوان‌ها آینده درخشان در هاکی دارند و می‌توانند در میادین بین المللی به موفقیت‌های ارزنده برسند.

 مربی پاکستانی هاکی چمنی: آینده بانوان ایرانی در میادین بین المللی درخشان است

نیاز امروز هاکی چمنی ایران را در چه مواردی می‌دانید؟
سلیم: هاکی چمنی ایران برای رسیدن به جایگاه‌های برتر بین المللی نیاز به زیرساخت‌های مناسب، تمرین، اردوها و برنامه ریزی مدون دارد.

سلیم: هاکی چمنی ایران برای رسیدن به جایگاه‌های برتر بین المللی نیاز به زیرساخت‌های مناسب، تمرین، اردوها و برنامه ریزی مدون دارد.

در صورت تامین این ظرفیت‌ها، چه بازه زمانی نیاز است تا در سطوح بین المللی موفق باشد؟
سلیم: فرصت زیادی لازم نیست چرا که کشور ایران سرشار از استعداد است و اگر تجهیزات خوب نظیر توپ، چوب هاکی، البسه و زمین مناسب اختصاص یابد، خیلی زود به این هدف خواهیم رسید.

چند بازیکن را برای دعوت به اردوی تیم ملی چمنی بانوان در نظر دارید؟
سلیم: نزدیک به ۳۰ بازیکن را انتخاب کرده‌ام که به اردوی تیم ملی دعوت شوند. البته از این تعداد فقط ۱۰ بازیکن در لیست نهایی قرار می‌گیرند.

باتوجه به محدودیت زمانی، آیا در مقدماتی جام جهانی شرکت می‌کنید؟
سلیم: بیشتر از یک ماه فرصت داریم و به این مسابقات خواهیم رسید. البته بدون در نظر گرفتن نتیجه، هدف ما کسب تجربه در بخش بانوان است.

تیم همدان، قهرمان مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سلیم: همدان به نسبت سایر تیم‌ها فوق العاده بود. آن‌ها در چرخش توپ خیلی خوب کار کردند، در دفاع و حمله هم عملکرد مطلوب داشتند و تیم بسیار خوبی را تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha