نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: اقدامات بایدن مقدمه آغاز جنگ زمینی با روسیه است

تهران- ایرنا- رابرت اف کندی جونیور نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بسیج و اعزام نیروهای ذخیره توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اروپا، مقدمه‌چینی برای آغاز جنگ زمینی با روسیه است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از فاکس نیوز، کندی به تصمیم بایدن در مورد فراخوان هزاران نیروی ذخیره ارتش ایالات متحده برای تقویت نیروهای آمریکایی در اروپا به عنوان بخشی از عملیات سال ۲۰۱۴ واکنش نشان داد.

این کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه با تاکید بر اینکه «من می‌خواهم که مردم آمریکا بفهمند که این بحث بسیج نیرو از کجا نشات می‌گیرد»، در توییتی نوشت: بایدن به تازگی ۳ هزار نیروی ذخیره را برای افزایش نیروهای آمریکایی در اروپا به عنوان بخشی از «عملیات آتلانتیک رِزولو» فراخوانده است.

روز پنجشنبه، بایدن اعلام کرده بود که دولت او در حال جمع آوری نیروهای ذخیره برای اطمینان از انجام عملیات آتلانتیک رزولو اطلس در داخل و اطراف منطقه مسئولیت فرماندهی اروپایی ایالات متحده است.

به نوشته فاکس نیوز افزایش اعزام نیروهای ذخیره توسط بایدن به اروپا در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر شرکت در کنفرانس سران ناتو در خارج از این کشور بسر می‌برد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: اقدامات بایدن مقدمه آغاز جنگ زمینی با روسیه است

تد کروز سناتور جمهوری‌خواه تگزاس نیز در همین رابطه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اقدام بایدن بسیار بی‌ملاحظه و خطرناک است. البته من می‌خواهم ولادیمیر پوتین را شکست خورده ببینم اما تحت هیچ شرایطی نباید نظامیان مرد و زن آمریکایی برای جنگ به اوکراین فرستاده شوند.

کروز افزود: ضعف بایدن این جنگ را آغاز کرد و اکنون او قصد دارد که نظامیان ما را در جنگ رو در رو با روسیه قرار دهد.

مایک لی سناتور جمهوری‌خواه یوتا نیز با اشاره به اعزام نیروهای ذخیره آمریکایی به اروپا، در حساب کاربری خود هشدار داد که این اقدام «به مبارزه‌ طلبیدن روسیه برای شلیک گلوله اول» است.

لی افزود: من سعی کرده‌ام بفهمم این اقدام بایدن به چه معناست. وی مسلماً ایالات متحده را تا مرز جنگ با روسیه پیش می‌برد و مسکو را برای شلیک گلوله اول به مبارزه می‌طلبد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha