ادعای اوکراین در مورد پیشروی‌ها در جبهه جنوبی جنگ با روسیه

تهران- ایرنا- اوکراین مدعی شده است که در جبهه‌های جنوبی جنگ با روسیه، پیشروی‌هایی داشته اما با مقاومت بسیار زیاد نیروهای مسکو مواجه شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اولکساندر تارناوسکای فرمانده نیروهای اوکراین در جنوب گفت که سربازهای او به صورت نظام‌مند در حال بیرون کردن دشمن از مواضعشان هستند. وی مدعی است که تلفات دشمن طی ۲۴ ساعت گذشته معادل دست کم ۲۰۰ نفر بوده است.

از سوی دیگر روسیه اعلام کرده که نیروهایش حمله‌های اوکراین در منطقه دونتسک از جمله در حوالی باخموت را دفع کردند.

اوکراین از مدتی قبل یک ضد حمله را آغاز کرده تا تعدادی از مناطق خود در شرق و جنوب کشور که از سوی نیروهای روس تصرف شده را باز پس گیرد. این ضد حمله متمرکز بر روی بازپس گیری روستاها در جنوب شرقی به سمت دریای آزوف و مناطق نزدیک شهر باخموت است. شهر باخموت واقع در شرق اوکراین توسط روسیه پس از چندین ماه درگیری، در ماه مه تصرف شد.

تحلیلگران نظامی اوکراینی اعتراف کرده اند که اوضاع برای نیروهای کی‌یف بمنظور پیشروی به سمت جنوب آسان نیست.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی شبانه پس از یک نشست با فرماندهان ارشد خود در روز گذشته اعلام کرد: ما همه باید خیلی مشخص درک کنیم که نیروهای روسیه در اراضی جنوبی و شرقی ما هر کاری از دستشان بر می‌آید برای توقف نیروهای ما انجام می‌دهند. هر چند هزار متری که ما پیشروی می‌کنیم، هر موفقیتی از جانب هر گردان جنگی شایسته قدردانی ما است.

سرهی هرابسکی یک تحلیلگر نظامی به رادیو اوکراین گفت که «در جنوب اوکراین وضعیت برای پیشروی به سمت بردیانسک بسیار دشوار است». بردیانسک یک بندر در دریای آزوف است و نیروهای اوکراینی امید دارند تا یک پل زمینی که نیروهای روسیه به سمت شبه جزیره کریمه زده‌اند را قطع کنند.

این تحلیلگر نظامی اضافه کرد: آنها در حال حرکت به سمت روستای «روبوتین» (واقع در شمال بردیانسک) هستند. دشمن در حال مقاومت برای توقف پیشروی ما به سمت جنوب است.

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرده است که نیروهای این کشور ۱۶ حمله اوکراین در جبهه شرقی از جمله در نزدیکی «مارئینکا» و روستای راهبردی «کلیشچیوکا» در جنوب باخموت را دفع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha