ارسال ۳۳ هزار اثر به یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی

تهران - ایرنا - دبیر یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی گفت: آثار ارسال شده به جشنواره از استقبال خوب ۳۳ هزار اثر از سمت ۱۵ هزار نفر به دست ما رسید و رشد ۳ برابری در بخش شرکت کنندگان و تعداد آثار نسبت به دوره‌های پیشین داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، مجتبی دانشور روز شنبه در نشست خبری یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی اظهار کرد: توسعه و ارتقای محتواهای چندرسانه ای در کتب درسی یکی از اهداف جشنواره است. ایجاد زمینه مناسب برای همکاری با سایر نهادهای مرتبط با تعلیم و تربیت نیز مورد توجه ما بود.

دبیر یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی اظهار کرد: گروه های دانش آموزان معلمان و دانشجویان و دانشجومعلمان شرکت های دانش بنیان و انجمن های مردم نهاد و فعالین حوزه تعلیم و تربیت مخاطبان این جشنواره هستند.

وی افزود: این آثار می توانستند در قالب محتوای صوتی و پادکست، گرافیک متحرک، پویانمایی، تصاویر سه بعدی و ... به دست ما برسد. امسال واقعیت مجازی و افزوده نیز به جشنواره اضافه شد.

دانشور با بیان اینکه تمدید فراخوان به استقبال مخاطبان بستگی دارد، گفت: ارتقای مهارت فنی و تولید محتوا بین نعمان از اهداف ماست و در طول جشنواره و بعد از آن کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت ادامه خواهد داشت. کارگاه ها به صورت ایرانی برگزار شد و برای معلمان و مربیان و دانشجویان کارگاه هایی برگزار کنند همچنین در سطح ستاد ۶ کارگاه با موضوعات گوناگون برگزار کردیم که در بستر شبکه شاد برگزار شد و بیش از ۳۰ هزار نفر در کارگاه ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۵ استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان بیشترین آثار را برای جشنواره ارسال کردند، ادامه داد: ۶۰ درصد شرکت کنندگان معلمان، ۳۰ درصد دانش آموزان بودند. ۶۵ درصد شرکت کنندگان بانوان و ۴۵ درصد آقایان بودند، در واقع دانش آموزان و معلمان خانم از جشنواره استقبال بیشتری کردند.

دبیر یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی عنوان کرد: فیلم یا ویدئو آموزشی، موشن گرافی پویانمایی و پادکست بیشترین قالب آثار ارسالی بود.

دانشور با بیان اینکه داوری سه مرحله ای بود، افزود: مرحله اول غربالگری آثار انجام شد و بیش از ۴۰ نفر این داوری را برعهده داشتند. آثاری که از این مرحله عبور کردند، در مرحله دوم به هیات انتخاب و انطباق رسیدند و کارشناسان و سرگروهان تألیف این بخش را داوری کردند چون یکی از اهداف ما تقویت تربیت و یادگیری بود، از همکاران دفتر تألیف کمک گرفتیم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha