«بعد از رفتن» اکران می‌شود؛ کاری جدید از تهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» + فیلم

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» از اکران «بعد از رفتن» کار دیگری با کارگردانی یک فیلمساز تازه‌کار در روز ۱۱ مرداد امسال خبر داد.

محمود بابایی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: بعد از فیلم «بدون قرار قبلی»، سال گذشته فیلم «بعد از رفتن» نیز به کارگردانی رضا نجاتی به عنوان کارگردان کار اولی ساخته شد که ۱۱ مرداد اکران می شود.

کار دیگری با محوریت زن

او با بیان این‌که ماجرای زن در سینمای ایران همیشه جزو موضوع‌های مهم بوده است، گفت: در این فیلم هم کارگردان که نامزد کارگردانی سیمرغ جشنواره فجر هم شد، به مساله زن پرداخته است.

بابایی درباره پرداختن به مساله زن و خانواده در «بدون قرار قبلی» و «بعد از رفتن» خاطرنشان کرد: در این فیلم‌ها ماجرای زن و خانواده خیلی برای ما مهم بوده و در آنها خیلی مشهود است.

تهیه‌کننده «بعد از رفتن» گفت: پس از این فیلم (بعد از رفتن)، مشغول خواندن یک سری از قصه‌ها هستیم و یک سری قصه‌های دیگر هم داریم که در حال تبدیل کردن آنها به فیلمنامه‌ایم تا انشالله بتوانیم بسازیم.

حتما باید حمایت‌های بیشتری اتفاق بیفتد

وی درباره ظهور کارگردان‌های زن بویژه در سال‌های اخیر نیز اظهار داشت: در این سال‌ها کارگردان‌های زن موفقی هر چند به تعداد انگشتان یک دست داشتیم.

کارگردان‌های زن موفقی هر چند به تعداد انگشتان یک دست داشتیمتهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» گفت: به نظر می‌آید که حتما باید حمایت‌های بیشتری اتفاق بیفتد تا بتوانیم استعدادهای موجود در میان زنان کشور را به عنوان فیلمساز در کشور کشف کنیم.

سینما تشنه نگاه تازه و حضور فیلمسازهای زن است

بابایی گفت: سینما، تشنه نگاه تازه و حضور فیلمسازهای زنی است که با نگاه زنانه‌ قصه‌های زنانه را روایت کنند که شاید یک کارگردان مرد نتواند آنها را به راحتی یک زن بسازد.

کارگردان‌های زن موفقی داشتیم

تهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» و «بعد از رفتن» اظهار داشت: به نظر می‌آید که در این سال‌ها کارگردانان زن موفقی داشتیم اما لازم است سیاستگذاری بهتری شود تا زنان مستعد و فیلمساز ما بتوانند قصه‌های خود را بهتر و راحت تر بگویند.

لازم است سیاستگذاری بهتری شود تا زنان مستعد و فیلمساز ما بتوانند قصه‌های خود را بهتر و راحت تر بگویندوی درباره میزان پرداخت به مسائل زنانه بویژه در کار فیلمسازهای زن هم گفت: به طور کلی وقتی در کشور خودمان فیلم می‌سازیم همیشه می‌گوییم که باید همیشه کاراکتر زن داشته باشد. هستند مواردی هم که در آنها کاراکتر زن وجود ندارد و در دنیا هم فیلم‌هایی هستند که کلا تمامی کاراکترهای آنها مرد است.

بابایی گفت: جنس قصه‌گویی ما ایرانی‌ها نه فقط در سینما این گونه است که با توجه به سلیقه‌مان، زن و خانواده همیشه در قصه‌های ایرانی به هم تنیده شده است، بنابراین مخاطب جامعه ما هم انتظار دارد که در فیلم‌های ما همیشه کاراکتر زن را ببیند.

او گفت: به همین سبب من در مقام تهیه‌کننده همیشه برایم مهم است که زن فیلم ما کیست و چه قصه‌ای دارد و چه مدلی باید روایت شود؟ اگر جایی نیاز به مراقبت دارد و احساس کنیم که به زن ایرانی خدشه وارد می‌شود سعی می‌کنیم که آن را درست، یا نقش را حذف و یا این‌که اصلاحش کنیم.

بابایی افزود: ماجرای زن در سینمای ایران همیشه جزو موضوعات مهم در ساخت هر فیلمی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha