تغییر آیین‌نامه احزاب برای نقش‌آفرینی بیشتر در انتخابات و تجمعات

تهران- ایرنا- نماینده قوه مقننه در کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی با بیان اینکه باید هم به احزاب مسئولیت داد و هم آنها را پاسخگو کرد، متذکر شد: تغییراتی نسبت به گذشته در آیین‌نامه احزاب دنبال می‌شود تا احزاب در انتخابات و تجمعات نقش پُررنگ‌تری داشته باشند.

«مالک شریعتی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به نقش احزاب در افزایش مشارکت در انتخابات گفت: تلاش احزاب این است که مردم را در انتخابات همراه کنند؛ چرا که پایه اصلی انتخابات مردم هستند. بنابراین باید در مسیر خواست اکثریت مردم فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه خواست اکثریت مردم در مناسبت‌ها و زمان‌های مختلف بیان می‌شود، افزود: خواسته مردم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه ۳ میلیون نفری غدیر، مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم و اجتماع ابتدای سال در حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته شد، دینداری و حمایت نظام، آرمان‌ها، استقلال کشور، رد بیگانه، تجزیه و مقابله با دشمن بوده است.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: البته مردم گلایه‌ها و مطالباتی در زمینه اقتصادی و معیشت دارند که آنها را در چارچوب نظام پیگیری می‌کنند.

شریعتی تأکید کرد: اگر احزاب قصد نقش‌آفرینی در انتخابات را دارند، برای رفع مشکلات اقتصادی برنامه بدهند و افرادی را حمایت و نکاتی را تقویت کنند که در راستای خواست عمومی مردم است.

وی با بیان اینکه باید موضوعات چارچوب‌ها را از مسائل اجرایی جدا کرد، متذکر شد: باید به چارچوب‌ها احترام گذاشت و در مسائل اجرایی با پرهیز از سیاه‌نمایی و ایجاد یأس در جامعه، نقدهایمان را مطرح و آنها را در قالب قانون اساسی دنبال کنیم تا روحیه ایمان و امید در جامعه تقویت شود.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که نمایندگی مردم تهران در مجلس را دارد، درباره مشارکت احزاب در انتخابات پیشِ رو هم گفت: در مجلس تلاش می‌کنیم تا حدی نقش احزاب را تقویت کنیم.

شریعتی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که هم به احزاب مسئولیت بدهیم و هم از آنها پاسخگویی بخواهیم. این موضوع در کمیسیون در حال رقم خوردن است. تغییراتی نسبت به گذشته در آیین‌نامه احزاب دنبال می‌شود تا احزاب هم در انتخابات و هم در تجمعات نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره برخی گمانه زنی ها درباره منع ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات و اینکه گفته شده این موضوع به طور رسمی به وی ابلاغ نشده است، اظهار کرد: اعلام موضع سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، اعلام موضع رسمی است. البته خودشان هم در جلسات حضور داشتند و این موضوع به وی اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که باید طبق وظایف کمیسیون ماده ۱۰ انجام می شده، انجام شده است. تصمیم‌های این کمیسیون به عنوان یک نهاد فراقوه‌ای که نمایندگان دادستانی، قوه قضائیه، مجلس و وزارت کشور در آن حضور دارند، توسط سخنگو اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha