طرح جهاد آبرسانی روستایی آذربایجان‌غربی با ۳۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهاد آبرسانی که با هدف خدمت‌رسانی به ۳۹۱ روستا در استان کلید خورده، هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد اشرفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، اجرای سیاست محرومیت‌زدایی است که بر این اساس و با توجه به آغاز پروژه جهاد آبرسانی، ۳۹۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۹۶۶ میلیارد تومان در مدت ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، در ۹۰۲ روستای آذربایجان‌غربی پروژه‌های آبرسانی در حال انجام بوده و در بخش شهری نیز ۲۲ پروژه آبرسانی در حال اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها هم یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با اجرای آنها، بخش مهمی از مشکلات تامین آب شرب مردم این استان برطرف می‌شود.

اشرفی اظهار کرد: دغدغه و چالش اصلی، تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی در آذربایجان‌غربی است که منجر به کاهش منابع تامین آب سطحی و زیرزمینی شده که امیدواریم با همراهی مردم و رعایت مدیریت مصرف، همگام با اجرای پروژه‌های آبرسانی، مشکلات تامین آب به حداقل برسد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha