تعداد و دامنه اثرگذاری نشریات دانشجویی افزایش یافته است

تهران- ایرنا- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد نشریات دانشجویی و به همین نسبت دامنه اثرگذاری این نشریات افزایش یافته است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، فرشاد مهدی پور امروز (شنبه) در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور خاطرنشان کرد: تعداد نشریات دانشجویی به طور چشمگیری نسبت به قبل بیشتر شده است که یکی از دلایل آن توسعه ارتباطات فضای مجازی است. امروزه به دلیل گستردگی فعالیت های دانشجویی در کشور دامنه اثرگذاری دانشگاه ها افزایش پیدا کرده است، به همین نسبت کسانی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند، آگاه تر و اثرگذارتر هستند.

وی ادامه داد: ما با یک جنگ ترکیبی وسیع روبرو هستیم که راه‌حل آن تبیین است و برای این امر تلاش را باید چندبرابر کنیم. اقدامات دشمنان در این زمینه بسیار گسترده است. هر فردی می‌تواند انسان‌رسانه باشد. آشفته بازار اطلاع رسانی خبر از دو طریق ایجاد نظام پاسخ گو و سواد رسانه ای قابل حل خواهد بود. از این رو رسانه ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند که لازمه آن ارتقای آگاهی بخشی و شناخت است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بیش از یک دهه است که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در زمینه نشریات و نظارت همکاری نزدیک دارند. قصد داریم همکاری بهتری را رقم بزنیم و فضای مناسبی برای ارتقای نشریات دانشجویی ایجاد کنیم.

تعداد و دامنه اثرگذاری نشریات دانشجویی افزایش یافته است

نشریات دانشجویی راوی پیشرفت و امیدآفرینی باشند

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست بیان کرد: پس از چند سال این نشست اولین گردهمایی حضوری کارشناسان و مدیران مسئول نشریات دانشجویی است و برای پویایی هرچه بیشتر فعالان نشریات دانشجویی این نشست چهارروزه با همکاری و میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می‌شود.

مهدی بادپا گفت: نشریات دانشجویی در سال های گذشته تهدید ها و فرصت هایی داشتند که باید برای تبدیل تهدید به فرصت برنانه ریزی کرد. صاحبان فکر، آسیب های رسانه ای را بهتر می‌شناسند و در فضای مهندسی و استکباری رسانه های جهانی، نخبگان دانشگاهی باید چند گام جلوتر باشند و مقهور جریان تبلیغاتی و هجمه های رسانه ای غرب نشوند؛ زیرا با سواد رسانه ای که نسبت به بقیه دارند از شگردهای رسانه ای کشورهای غربی آگاه تر اند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با جنگ ترکیبی و حوزه شناختی روبروست؛ بنابراین انتظار از فعالان نشریات و رسانه همدلی با جربان حق انقلاب اسلامی این است که تمام تلاش خود را در تبیین و روشنگری انجام دهند تا هویت ملی و اسلامی حفظ شود و با بالابردن سواد رسانه ای جامعه و مخاطب شناسی نسل جوان مورد اشاره مقام معظم رهبری در دیدار اخیر، مغلوب فرهنگ های غربی نشوند و حتی در برابر آن معترض باشند نه منفعل.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: باید مخاطب شناسی و اقناع سازی مناسبی توسط نشریات و رسانه های دانشجویی برای مخاطب جوان صورت بگیرد. نسل نوجوان و جوان باید با ظرفیت ها، پیشرفت‌ها و توسعه علم و فناوری ایران مطلع شود. وزارت علوم با حمایت ویژه از اردوهای راهیان پیشرفت تا حد زیادی باعث روشنگری و آگاه سازی نسل جوان و باعث افزایش تعامل جوانان در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha