مقامات امنیتی آمریکا استفاده از هوش مصنوعی در اهداف جاسوسی را بررسی می‌کنند

تهران-ایرنا- واشنگتن تایمز نوشت: سازمان‌های جاسوسی آمریکا خود را برای آینده‌ای آماده می‌کنند که در آن همه تحلیلگران و جاسوسان این کشور به جای تکنیک‌ها، روش‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در جاسوسی مدرن، هوش مصنوعی را برای تقویت فعالیت خود بکار می‌گیرند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، واشنگتن تایمز به نقل از راشل گان اسپن (Rachel Grunspan) مدیر دفتر اطلاعات ملی آمریکا نوشت: روسای سازمان های اطلاعات جاسوسی آمریکا قصد دارند استفاده از هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهند و از همه مقامات از سطوح بالا تا رده پایین می خواهند بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی ببرند.

این مقام آمریکایی روز جمعه در نشست امنیت ملی و اطلاعاتی در ایالت مریلند گفت، آینده ای را پیش بینی می کند که در آن سازمان های جاسوسی از هوش مصنوعی در بازی های جنگ های ترکیبی، شبیه سازی ها و فعالیت های امنیت سایبری از جمله «تیم قرمز» (Red Teaming) که اقدامات دفاعی دولت را محک می زند استفاده می کنند.

در تعریف آژانس امنیت ملی آمریکا، «تیم قرمز»در امنیت سایبری به نهادی اطلاق می‌شود که در ورود و به دست آوردن اطلاعات طبقه‌بندی شده بدون هیچ اثر قابل ردگیری، تخصص دارد.

واشنگتن تایمز نوشت: سازمان های جاسوسی آمریکا هنوز به استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت های جاسوسی دست نیافته اند، اما بر روی آن کار می کنند.

لاکشمی رامان (Lakshmi Raman) رئیس بخش هوش مصنوعی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در این زمینه گفت، آژانس متبوعش کاربرد مدل هایی را بررسی می کند که در نرم افزارهای محبوبی مانند چت جی پی تی (ChatGPT) استفاده می شود.

چت جی بی تی، چت بات یا ربات هوش مصنوعی است که از طریق گفتگوی متنی، با شما ارتباط برقرار می‌کند.

رامان گفت ما در مرحله اکتشاف و آزمایش هستیم.

واشنگتن تایمز افزود: آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با مسئولیت رهگیری اطلاعات خارجی الکترونیکی و دیجیتال نیز در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی است.

جیسون وانگ از مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا گفت سازمان متبوعش در مطالعه فرصت های استفاده ازمدل های زبانی هوش مصنوعی در رمزگشایی و رمزگذاری «بسیار فعال» است.

واشنگتن تایمز نوشت صحبت از استفاده از هوش مصنوعی نگرانی هایی را درباره سناریویی کابوس گونه درباره تسلط ربات ها بر انسان ها برانگیخته است. این امر مدتها در داستان های علمی تخلیلی شایع بوده اما اکنون به نظر می رسد درحال پیوستن به واقعیت است.

ایلان ماسک کارآفرین فناوری تاکنون درباره آینده ای که در آن هوش مصنوعی بر انسان ها تسلط دارد ابراز نگرانی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha