۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85171141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند تعیین تکلیف کالاهای تملیکی در انبارهای ایلام باید تسریع شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهای تملیکی موجود در انبارهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی منصوریان روز یکشنبه در بازدید از انبارهای امور تملیکی استان اظهار داشت: اقلام فاسد شدنی و دارای تاریخ مصرف در بین کالاهای تملیکی نیز مشاهده می شود که تعلل در عدم تعیین تکلیف آنها موجب فساد آنها می شود.

وی افزود: فروش اموال تملیکی بعد از مراحل قضایی و تعزیراتی زمان زیادی می‌برد که نیاز است راه های کوتاه‌تری برای تعیین تکلیف این کالاها در پیش گرفته شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: به دلیل انجام امورات اداری برای واگذاری این کالاها، در برخی از موارد مواد خوراکی قاچاق فساد و به اقتصاد کشور ضربه وارد می شود.

منصوریان با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده و کالاهای قاچاق در استان اضافه کرد: پس از توقیف کالا، پرونده قاچاق پس از ارجاع به چندین دستگاه مرتبط برای صدور حکم ارسال می‌شود و این فرایند به طول می‌انجامد که لازم است با هماهنگی قضایی و به‌صورت کاملا قانونی این فرآیند تسریع شود.

روند تعیین تکلیف کالاهای تملیکی در انبارهای ایلام باید تسریع شود

وی اضافه کرد: قاچاق پدیده ای است که علاوه بر ضربه به اشتغال و تعطیلی کارخانه ها در کشور، برای تولید و اقتصاد نیز خسارت های زیانباری ایجاد می کند و باید به هر طریق ممکن از آن جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه امور تملیکی استان فاقد ساختمان اداری است بر چاره اندیشی برای احداث ساختمان اداری تاکید کرد: ضمن اینکه باید وضعیت انبارها و ساختمان اداری امور تملیکی استان ساماندهی شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایلام نیز در این دیدار گفت: یک هزار و ۳۶۱ پرونده از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این مجموعه تعیین تکلیف شده که ارزش آنها برابر با یک هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال بوده است.

نجم الدین موسی نژاد اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت های اصلی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امانتداری و نگهداری از کالاهای مختلف تا زمان تعیین تکلیف و صدور رای قطعی است.

وی افزود: تعداد پرونده های ورودی در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۳۴ فقره بود که سال گذشته این تعداد ۴۴۱ مورد و در سه ماه نخست امسال نیز در مجموع به ۷۵ فقره رسیده است و ارزش پایه این تعداد پرونده حدود ۸۶۳ میلیارد ریال است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایلام با اشاره به اینکه اموال جمع آوری شده از طریق مزایده ؛ حراج و مذاکره به فروش می رسند؛ یادآور شد: سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۱۸ پرونده به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال ؛ سال گذشته ۳۵۷ پرونده به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال و طی سه ماه نخست امسال نیز ۵۶ پرونده به ارزش ۲۷ میلیارد ریال عملکرد بخش فروش بوده و در مجموع ۹۳۱ پرونده به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال فروش رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha