پوشش تحصیلی در زنجان بیش از ۹۰ درصد است

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پوشش تحصیلی در استان با هماهنگی و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی بیش از ۹۰ درصد است.

وهاب ادیبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در مدارس سطح استان تحصیل می کنند.

ادیبی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه ویژه به هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: با توجه به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در رتبه کنکور دانش‌آموزان، این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مهمترین و سرنوشت‌سازترین مرحله در دوره تحصیلی دانش‌آموزان هدایت تحصیلی آنهاست، اضافه کرد: وظیفه ما تلاش برای آموزش و اطلاع رسانی ابعاد مختلف هدایت تحصیلی برای دانش آموزان و اولیای آنهاست تا در نهایت دانش‌آموزان با هدایت تحصیلی صحیح و منطقی، تضمین شغلی و درآمدی در آینده داشته باشند.

ادیبی با بیان اینکه استعداد دانش آموزان در هدایت تحصیلی حرف اول را می‌زند، اضافه کرد: قطعا توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، توانمندی آنها، وجود ۲۱۱ رشته مختلف و مشاغل گوناگون گزاره‌های اساسی در فرآیند هدایت تحصیلی است که غفلت از آن موجب ضرر و زیان دانش‌آموزان می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نقش پر رنگ همراهی اولیای دانش آموزان در فرآیند هدایت تحصیلی، اضافه کرد: همراهی صمیمانه اولیا یکی از عوامل موثر در هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان‌ است.

وی ادامه داد: لازمه این همراهی، آموزش صحیح و معرفی رشته‌های تحصیلی به اولیا است چراکه نتیجه هدایت تحصیلی صحیح در پایه دوازدهم خود را مشخص می‌کند.

ادیبی با بیان اینکه در بحث توسعه متوازن رشته‌های فنی و کار و دانش نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است، افزود: در این راستا نسبت به تجهیز هرچه بیشتر مدارس فنی و کار و دانش اقدام شده است.

بر اساس آمارهای موجود در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان در کلاس‌های درس مشغول تحصیل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha