اصفهان می‌تواند پشتوانه خوبی برای توسعه روابط ایران و دانمارک باشد

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن ۱۰ هزار واحد صنعتی و ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، گردشگری، تاریخی، حوزه‌های هنری و صنایع دستی می‌تواند پشتوانه خوبی برای تقویت و توسعه روابط ۲ کشور ایران و دانمارک باشد.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز یکشنبه در ملاقات با "جسپر وار" سفیر دانمارک در ایران که در استانداری صورت گرفت، افزود: اصفهان یکی از استان‌های مهم ایران است که می‌تواند پشتوانه خوبی برای تقویت روابط ۲ کشور باشد.

وی ادامه داد: دانمارک و ایران در سال‌های پیش، از ظرفیت‌های موجود خود بهره قابل توجهی نبردند و مطلوب است این مراودات به توسعه روابط در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و سایر موارد منجر شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بخش‌ اقتصادی قوی، حوزه‌ صنعتی مناسب، ظرفیت فرهنگی و پیشینه تمدنی و تاریخی غنی و ظرفیت‌ بی‌نظیر گردشگری شاخص‌های اصفهان است که می‌تواند در ایجاد و توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و دانمارک اثرگذار باشد.

وی افزود: اصفهان از ظرفیت‌های مختلف گردشگری و تاریخی برخوردار است و در حوزه‌ هنری و صنایع دستی نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در کشور و حتی جهان زبانزد است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بدلیل کیفیت بالا و تنوع آثار صنایع دستی اصفهان، این شهر از طرف یونسکو بعنوان "شهر خلاق جهانی صنایع دستی" نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: اصفهان در حوزه‌های علم، فناوری و دانشگاهی جزو رُتبه‌ها و برندهای نخست کشور است و بعنوان مثال دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی این خطه جزو سه دانشگاه معتبر کشور محسوب می‌شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود پارک‌های علم و فناوری در این استان گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم این حوزه، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که ظرفیت‌های فناوری ویژه‌ای را تولید و به کشور ما و کشورهای همسایه عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان و وجود نیروهای فنی و مهندسی قوی در منطقه، ما می‌توانیم میزبان سرمایه‌گذاران دانمارکی در ایران باشیم.

به گزارش ایرنا، "جسپر وار"، سفیر کشور دانمار در ایران، صبح امروز علاوه بر استاندار با شهردار اصفهان نیز دیدار و در باره راه‌های گسترش تبادلات فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و ورزشی مشترک تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha