۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 85171770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژمانفر و شجاعی برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رقابت می‌کنند

تهران - ایرنا - هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر و حجت الاسلام حسن شجاعی را به عنوان گزینه‌های مورد نظر ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه روز یکشنبه هیات رییس مجلس گزینه‌های این هیات برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رای اکثریت اعضا، انتخاب شد تا رای گیری نهایی در این خصوص در صحن مجلس شورای اسلامی انجام شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس در این زمینه اظهار داشت:‌ بر اساس انتخابات صورت گرفته در هیات رییسه حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر و حجت‌الاسلام حسن شجاعی به عنوان گزینه‌های نهایی برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی شدند.

به گفته وی، رای گیری برای انتخاب رییس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه - ۲۷ تیر - مجلس انجام می‌شود تا رییس این کمیسیون در سال پایانی فعالیت مجلس چهارم مشخص شود.

بر اساس اصل ۹۰ قانون اساسی هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضاییه داشته باشد، می تواند شکایت خود را کتبا به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی بدهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قوه قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در مواردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامله برساند.

همچنین بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با رأی اکثریت نمایندگان در صحن مجلس انتخاب می‌شود.

در دو سال گذشته، پژمانفر ریاست این کمیسیون را بر عهده داشته است و  در سال نخست نیز شجاعی رییس این کمیسیون بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha