انتقاد از ورود قالیباف به ماجرای برکناری معاون وزیر کشور/وحیدی قولی به مجلس نداد

تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار کردن بر برکناری معاون وزیر کشور به صلاح نیست و به نظر من نوع ورود مجدد آقای قالیباف به این موضوع دقیق نبود.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌ و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص اصرار برخی از نمایندگان برای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در جلسه غیر علنی که با حضور نمایندگان و وزیر کشور برای بررسی این موضوع برگزار شد، آقای وحیدی هیچ قولی برای برکناری معاون سیاسی به نمایندگان نداد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : وزیر کشور در حضور نمایندگان نیز هیچ قولی مبنی بر برکناری معاون سیاسی به رئیس مجلس نداد و شاید در گفت‌وگوی تلفنی خصوصی چنین قولی به رئیس مجلس داده باشد یا برداشتِ آقای قالیباف از صحبت‌های وزیر اینگونه باشد.

وی افزود: اما برداشت بنده از نوع برخورد و گفتار جلسه غیر علنی وزیر کشور این بود که او با برکناری معاون سیاسی اش مخالف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وحیدی اعلام کرد که این بخشنامه بدون هماهنگی با وی و در زمانی که در ماموریت بوده صادر شده و پس از بازگشتش با دستور او بخشنامه لغو شده و قول داد، موضوع را بررسی کند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای قالیباف در حضور آقای وحیدی اعلام کردند که وزیر دو هفته مهلت خواسته تا معاون سیاسی را برکنار کند اما نمایندگان چنین قولی را از شخص وزیر در جلسه غیر علنی نشنیدند.

ویس کرمی تصریح کرد: به نظر من این ماجرا پوست خربزه‌ای است که زیر پای مجلس یازدهم افتاده و باید با گذشت و تشخیص اولویت‌های کشور، مدیریت شود و استیضاح وزیر به دلیل این بخشنامه، برای مجلس نه اقتدار آفرین است و نه محبوبیت آور!

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند نمایندگان در مواردی که ارزش های اسلامی یا معیشت مردم با چالش مواجه می‌شود اعتراض کنند و برافروخته شوند.

ویس کرمی گفت: در این مورد هم اگر اشتباهی صورت گرفته بود نیز از طرف وزیر پذیرفته و اصلاح شد و همین کفایت می‌کند.

وی تاکید کرد: استیضاح وزیر درجه بالایی از مجازات او از جانب مجلس است و باید سود و زیان آن با ملاک مصالح عالیه کشور و ارزشهای اخلاقی و اسلامی سنجیده شود.

ویس کرمی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها تصریح کرد: البته اصرار بر این موضوع که وزیر کشور باید معاون خود را برکنار کند، در حکم تصمیم گیری به جای وزیر کشور و به جای او فکر کردن و اراده کردن است و تحمیل نظر نمایندگان به وزیر کشور می‌باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر بنده افکار عمومی نیز این نوع تحمیل نظر بر وزیر را نمی‌پذیرد و آن را در راستای وظایف نمایندگان نمی‌بیند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از نظر بنده این موضوع بهتر است، تمام شده تلقی گردد، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان این موضوع را تمام شده نمی‌بینند و به موضوع دامن زده و لجبازی می‌کنند که زیبنده مجلس نیست.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: اصرار کردن بر این موضوع به صلاح نیست و به نظر من نوع ورود مجدد آقای قالیباف به این موضوع دقیق نبود و تعجب کردم که آقای قالیباف با این موضوع همراهی کردند؛ شاید هم منظور ایشان این بوده که اگر وزیر کشور معاون سیاسی را برکنار نکند ایشان نمی تواند به صورت قانونی مانع طرح استیضاح شود که البته این سخن با آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سازگار است اما درستی اقدام مجلس را از نظر اخلاقی هم اثبات نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده طرح این موضوع، به نوعی به حاشیه بردن قوانین خوبی است که به نفع مردم در حال بررسی و تصویب است و همکاران نماینده باید بسنجند که با استیضاح وزیر چه کسانی منتفع میشوند و مردم چه سودی می کنند!

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته- ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است.

با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha