استاندار آذربایجان‌غربی: پیگیر حضور نماینده ارومیه در لیگ برتر والیبال هستیم

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ساختارمند کردن والیبال استان که سابقه‌ای بیش از نیم قرن دارد، گفت: درخصوص موضوع حضور نماینده استان و شهر ارومیه در لیگ برتر با رئیس فدراسیون والیبال رایزنی شده و فدراسیون نیز تمام تمهیدات لازم را برای حضور تیمی از ارومیه در لیگ برتر انجام داده است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان یکشنبه‌شب در دیدار با پیشکسوتان و ملی پوشان والیبال آذربایجان غربی و ارومیه افزود: بی شک حضور این تیم تاثیر زیادی بر انگیزه و امید در این استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ورزش بهترین راه برای ایجاد شور و نشاط در جامعه است، اضافه کرد: میزبانی مسابقات مختلف از جمله رقابت‌های قهرمانی آسیا در ارومیه نیز در این راستا است.

وی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در حوزه‌های مختلفی چون معدن، گردشگری، ورزش و نیروی انسانی جزو استان‌های سرآمد کشور بوده و با توجه به برخی عقب ماندگی ها، تلاش زیادی برای معرفی و نمایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برای بهبود شرایط انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت تلاش قابل توجهی برای بهبود اوضاع انجام داده، افزود: برای ایجاد شور و نشاط در جامعه، در اولین گام میزبانی مسابقات بین‌المللی کبدی و کشتی جام تختی را دریافت کردیم و اکنون نیز میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را با پیگیری‌های مستمر به شهر ارومیه آوردیم.

معتمدیان ادامه داد: حضور ۱۸ کشور آسیایی و برگزاری چنین سطحی از مسابقات در ارومیه و آذربایجان‌غربی، کم نظیر بوده و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان و زیرساخت مناسب، بی شک شاهد میزبانی با کیفیت، همراه با شور و نشاط در بین آحاد مردم و به ویژه جوانان خواهیم بود.

وی گفت: برنامه اصلی ما بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان برای معرفی و نمایش توانمندی‌های آذربایجان‌غربی است و دیدارهایی نیز با سفرای ۱۸ کشور حاضر در والیبال قهرمانی آسیا انجام گرفته و یا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه استانداری از مستندسازی بزرگان و مفاخر ورزش به‌ویژه والیبال استان حمایت می کند، اضافه کرد: والیبال ورزش اول استان بوده و برنامه ریزی پنج ساله یا ۱۰ ساله برای رشد بیشتر این رشته ورزشی در آذربایجان‌غربی باید انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاشهای مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: بها دادن به مدیران جوان، نتایج خوبی به همراه داشته و امروز ورزش استان یکی از پیشروهای این حوزه در کشور است.

معتمدیان، بحث دیپلماسی ورزشی را بسیار مهم دانست و ادامه داد با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی از استان‌های امن منطقه و جهان است، برگزاری چنین سطحی از مسابقات این موضوع را بیش از پیش اثبات می‌کند.

در این دیدار، پیشکسوتان و ملی پوشان والیبال با تشکر از استاندار آذربایجان‌غربی، از اقدامات وی در حوزه ورزش و رایزنی و پیگیری جهت دریافت میزبانی مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی بخصوص والیبال قهرمانی آسیا قدردانی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha