زیرساختهای کلانشهر مشهد برای تفریح بانوان مناسب نیست

مشهد- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زیرساختهای این کلانشهر برای فعالیتهای تفریحی بانوان مناسب نیست، شهردار باید برای ایجاد زیرساختهای بانوان در مشهد اهتمام جدی داشته باشد.

فاطمه سلیمی روز دوشنبه در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: مرگ یک دختر نوجوان اسکیت باز در بلوار «هاشمیه» یکی از حوادث تلخ شب گذشته بود که در این حادثه، دختر نوجوان هنگام اسکیت‌بازی زمین خورده بود و پس از برخورد با خودروی کامیون جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: اگر برای ورزش و تفریح بانوان فضای کافی وجود داشته باشد، شاهد حوادث تلخ این چنینی نخواهیم بود.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت نیز در دستگاه‌های مختلف و به خصوص مدیریت شهری ضروری است و باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی توسط این کمیسیون برای بانوان اجرایی شده که از جمله آن طرح غربالگری سرطان بین بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری است.

سلیمی بیان داشت: در این طرح ۳۲۰ نفراز بانوان غربالگری شدند که ۳۱ نفر از این تعداد به سرطان مبتلا و خودشان نیز از این بیماری بی اطلاع بودند.

وی اضافه کرد: در شهرداری ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده وجود ندارد، این حوزه باید در مدیریت شهری ساختارمند شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha