وزیر کشور: شهرستان تازه تاسیس مارگون از محرومیت خارج می‌شود

یاسوج - ایرنا - وزیر کشور با اشاره به شهرستان تازه تاسیس و کمتر برخوردار مارگون که با انباشت مشکلات مواجه است گفت : با عنایت دولت این شهرستان از محرومیت زیرساختی خارج خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مارگون با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای جاده زیلایی، افزود: از قبل ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه داده شد و ۱۱۵ میلیارد دیگر تخصیص می هیم که سرجمع به ۲۱۵ میلیارد می رسد.
وی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری مارگون گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای پیشبرد کارها به شهرداری اختصاص داده خواهد شد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر کارها خوب پیش برود، کوچه ها و خیابان ها آسفالت شوند اعتبارات بیشتری اختصاص داده می‌شود.
به گفته وحیدی، مجتمع ورزشی برای این منطقه را ضروری است و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این مجتمع با کمک وزارت ورزش و جوانان به مارگون اختصاص خواهیم داد.
وزیر کشور در خصوص بیمارستان مارگون گفت: هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدیم هر چند این شهرستان نیازمند بیمارستان است.
وی تصریح کرد: منابع هم وجود دارد و باید با وزارت بهداشت هماهنگی شود و تصمیم نهایی برای احداث بیمارستان اتخاذ شود.
وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان دو مطالبه هست یکی ایجاد سردخانه با برآورد ۲۰ میلیارد تومان دومین خواسته کانال آب کشاورزی ۲۰۰ روستا با ۵۰۰ کیلومتر و۵۰ میلیارد تومان اعتبار که هر دو پیگیری خواهد شد.
وحیدی در خصوص حوزه آموزش شهرستان مارگون گفت: مارگون نیازمند هنرستان و مجتمع شبانه‌روزی است که تصمیم گرفته می شود، همچنین برای تکمیل دانشگاه پیام نور که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد پنج میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد.
وزیر کشور به تکمیل بارگاه دو امامزاده در شهرستان مارگون تاکید کرد و گفت: حدود ۱۰ میلیارد برای بازسازی این دو امامزاده نیاز است که مبلغی توسط اوقاف تامین و مبلغی را ما اختصاص خواهیم داد.
وی در خصوص مشکل آمبولانس این شهرستان گفت: پنج آمبولانس جدید برای شهرستان در نظر گرفته می‌شود.
همچنین در این جلسه تفاهم نامه هایی میان استانداری کهگیلویه وبویراحمد و تعدادی سرمایه گذار منعقد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha